Στην ομιλία της στην ολομέλεια κατά τη διαδικασία συζήτησης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους κ.λπ.»,η Μ. Θελερίτη, βουλεύτρια Κορινθίας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., τόνισε τη σημασία και την ανάγκη δημιουργίας Ινστιτούτου Αμπελουργίας και Οίνου στην Κορινθία με έδρα τη Νεμέα.Αναφέρθηκε στην τροπολογία που κατέθεσαν από κοινού οι βουλευτές της Κορινθίας και της Αργολίδος, προτείνοντας τη δημιουργία Ινστιτούτου Αμπελουργίας και Οίνου στην Κορινθία και Ινστιτούτου Μελισσοκομίας στην Αργολίδα.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η βουλεύτρια, η Πελοπόννησος αποτελεί ένα από τα αμπελουργικά διαμερίσματα της χώρας που παρουσιάζουν εξαιρετικά σημαντικό οικολογικό ενδιαφέρον, κυρίως στην Κορινθία και ιδιαίτερα στην περιοχή της Νεμέας. Ωστόσο, παρόλο που η Πελοπόννησος παρουσιάζει οινολογικό και αμπελουργικό ενδιαφέρον, και παρά τη σημαντική δυναμικότητα που έχει ο κλάδος, μέχρι σήμερα δεν έχει θεσμοθετηθεί η ολοκληρωμένη, συστηματική και εφαρμοσμένη έρευνα στον τομέα αυτό.

Η πρόταση για την ίδρυση Ινστιτούτου Αμπελουργίας και Οίνου με έδρα τη Νεμέα, αναβαθμίζει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου καλύπτει την ανάγκη αυτή. Επιπλέον, η σύσταση του Ινστιτούτου θα συμβάλλει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου, εφόσον μέσω της εφαρμοσμένης έρευνας θα στηρίζονται οι παραγωγοί και οι συνεταιριστικοί  φορείς της περιοχής, με στόχο τον ποικιλιακό αναπροσανατολισμό των αμπελώνων της Πελοποννήσου, τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας και την ενίσχυση του εξαγωγικού χαρακτήρα των παραγόμενων προϊόντων. Η Νεμέα προτείνεται ως έδρα του Ινστιτούτου όχι μόνο για ιστορικούς λόγους, αλλά και επειδή διαθέτει πλήθος συγκριτικών πλεονεκτημάτων, σύγχρονα οινοποιεία, υψηλή τεχνογνωσία στην αμπελουργία, παραγωγή υψηλής ποιότητας, εμπειρία στον οινικό τουρισμό και υποδομές.

Αναφέρθηκε επίσης στην αναβάθμιση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με ακαδημαϊκά τμήματα που είναι στραμμένα στις σύγχρονες προκλήσεις και τα διακυβεύματα στο χώρο των Τεχνών, της Διατροφής, των Επιστημών Υγείας και της Τεχνολογίας και με τη θέσπιση νέων δομών εντός του πανεπιστημίου, όπως είναι τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα (ΠΕΚ).

Με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας που ψηφίστηκε σήμερα,η κυβέρνηση κάνει ένα ακόμα βήμα δημοκρατικής μεταρρύθμισης, συνεχίζοντας τις παρεμβάσεις των τελευταίων 4 χρόνων για τη θωράκιση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης.Στόχος της κυβέρνησης είναι να διαμορφώσει ένα νέο χάρτη για τη δημόσια παιδεία, δρομολογώντας παράλληλα ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Απαντώντας στην αντιπολίτευση η κ. Μ. Θελερίτη ανέφερε ότι η κριτική της ΝΔ εστιάζεται στον σταθερό προσανατολισμό του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. –  ιδεοληψία όπως τον χαρακτήρισε –  στον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και τόνισε ότι πράγματι αυτή η κυβέρνηση επιλέγει να στηρίξει τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης θέτοντας τους βασικούς άξονες της νέας αρχιτεκτονικής, που εδώ και 35 χρόνια ουδέποτε επιχείρησαν οι κυβερνήσεις που προηγήθηκαν:τη συνέργεια και συνεργασία μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ, τη δημιουργία νέων τμημάτων, τη σύσταση  Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων και Ερευνητικών Ινστιτούτων και τα διετή προγράμματα σπουδών για αποφοίτους των ΕΠΑΛ, που θα οδηγούν σε επαγγελματικά πιστοποιητικά.

Επισήμανε επίσης ότι επειδήη Γ’ Λυκείου έχει επί της ουσίαςκαταργηθεί ως τάξη γενικής παιδείας, είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρξει διαφορετική προσέγγιση και διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών. Άλλωστε είναι κοινός τόπος ότι το υφιστάμενο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ/ΤΕΙ καταπονεί τους υποψηφίους και εξαντλείται στη διδασκαλία τεχνικών εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση χωρίς να παρέχει ουσιαστική μόρφωση.Αν και οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα αδιαμφισβήτητα αδιάβλητο σύστημα, είναι ταυτόχρονα και ένα σύστημα που έχει προβληματίσει σοβαρά ως προς την παιδαγωγική του σημασία και αξιοπιστία. Επιπλέον, οι οικογένειες δαπανούν κάθε χρόνο 2,5 δις ευρώ και μόνο το 30% των υποψηφίων εισάγεται σε σχολές που επιθυμεί. Επομένως, η αλλαγή που επιχειρείται από την κυβέρνηση είναι απολύτως αναγκαία και παράλληλα μπορεί στο μέλλον να διασφαλίσει την ελεύθερη πρόσβαση στο πανεπιστήμιο με απολυτήριο Λυκείου.

Η κ. Μ. Θελερίτη ολοκλήρωσε την ομιλία της αναφερόμενη στην τροπολογία για τους σχολικούς φύλακες, με την οποία ολοκληρώνεται η διαδικασία που ξεκίνησε με τον ν.4604/2019 για την αποκατάσταση των αδικιών κατά των σχολικών φυλάκων, οι οποίοι μεταφέρονται από τα νοσοκομεία στους δήμους, όπου είχαν αποσπαστεί μέσω της υποχρεωτικής διαθεσιμότητας. Με την τροπολογία διασαφηνίζεται ότι στο ποσοστό κάλυψης 50%, που απαιτείται για τη θέση ειδικότητας στην οποία ανήκει ο/η υπάλληλος που μετατάσσεται, θα συνυπολογίζονται και οι υπάλληλοι που υπηρετούν σε προσωποπαγείς θέσεις.

Γραφείο Τύπου Μ. Θελερίτη, βουλεύτριας ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Κορινθίας