- Διαφήμιση -

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός ήταν ο εκδότης -διευθυντής του περιοδικού «Πτήση» και αεροναυπηγός, Φαίδωνας Καραϊωσηφίδης στο Κρατικό Ραδιόφωνο…

Ο κος  Καραϊωσηφίδης τόνισε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα, φέτος έχει έναν από τους μεγαλύτερους στόλους εναέριας πυρόσβεσης στον πλανήτη, ανάλογα με την επιφάνεια που έχει να καλύψει, αλλά και σε απόλυτους αριθμούς. «Όταν υπάρχουν πολλά ταυτόχρονα μέτωπα σε διάφορες περιοχές, διασπείρονται οι δυνάμεις και οι συντονιστές αποφασίζουν σε ποιες περιοχές δεν θα στείλουν αεροπλάνα. Δεν μπορούμε να αγοράσουμε 100 αεροσκάφη» είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε λέγοντας: «Τα εναέρια μέσα δεν είναι πανάκεια, δεν είναι το μαγικό ραβδί. Σε μια μάχη πυρόσβεσης, τα εναέρια μέσα είναι το “βαρύ πυροβολικό”. Είναι για τις δυσπρόσιτες περιοχές, και για να ανακόψουν τα τεράστια μέτωπα.  Τις φωτιές τις σβήνουν οι πυροσβέστες στο έδαφος».

-Ανακαλύψτε το νέο e-shop του Βιβλιοπωλείου ΚΟΥΚΙΔΑ-

Σύμφωνα με τον κο Καραϊωσηφίδη «οι Ιταλοί έχουν λιγότερα αεροπλάνα από τα δικά μας, απλώς ο στόλος είναι νεότερος. Οι Γάλλοι έχουν το μεγαλύτερο στόλο στη Μεσόγειο, αλλά καλύπτουν μεγάλη ενδοχώρα. Οι Ισπανοί έχουν  περίπου τον ίδιο με εμάς. Οι Πορτογάλοι που καίγονται κάθε χρόνο, δεν έχουν λεφτά να αγοράσουν. Οι Τούρκοι έχουν σοβαρό πρόβλημα και δεν νοίκιασαν φέτος»…

Ο αεροναυπηγός  μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Σε διάδραση» με την Αρετή Μπίτα, εξήγησε πως  τα εναέρια μέσα δεν μπορούν να περάσουν πάνω από τις φωτιές, καθώς είναι πολύ επικίνδυνο, και δεν μπορούν να επιχειρήσουν τη νύχτα. «Τα ελικόπτερα αρχίζουν και έχουν σε πειραματικό στάδιο αυτή τη δυνατότητα. Αν αυτό το πετύχουμε, πιθανότατα θα λύσουμε ένα μεγάλο πρόβλημα».

Σε ότι αφορά τα πολυσυζητημένα Canandair, τόνισε: «Το 2015, η εταιρεία Canandair, η οποία δεν υπάρχει σήμερα, σταμάτησε την παραγωγή. Συνεχίζουν διάφορες εταιρείες να παρέχουν τα ανταλλακτικά για διάφορα κομμάτια, που είναι πιο δύσκολο και πιο ακριβό. Υπάρχει μια διάδοχη κατάσταση, μια καναδική εταιρεία η οποία αγόρασε τα δικαιώματα και τις υποδομές κατασκευής και μπορεί να φτιάξει αεροπλάνα. Το πρόβλημα που υπάρχει είναι ότι αυτή η αγορά είναι πάρα πολύ μικρή. Στον πλανήτη, εδώ και 25 χρόνια έχουν κατασκευαστεί μόλις 25 αεροπλάνα της νεότερης έκδοσης. Τα περισσότερα τα έχουμε εμείς, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, και οι Ισπανοί».

«Αν αποφασίσουμε να παραγγείλουμε, θα πρέπει να συνεννοηθούμε με την εταιρεία η οποία ζητά ένα ελάχιστον αριθμό παραγγελιών για να ξεκινήσει πάλι την παραγωγή. Δηλαδή για 2 αεροπλάνα δεν μπορεί να το κάνει. Εκτιμώ ότι χρειάζεται 14-16 αεροπλάνα παραγγελία. Έχουμε προβάλλει ανάγκες για αγορά 8 και ανακατασκευή των 7 υπαρχόντων», τόνισε. «Αν παραγγείλουμε κάτι σήμερα, θα παραλάβουμε αεροπλάνα σε περίπου 3 χρόνια και η παραγγελία των 8 αεροσκαφών θα ολοκληρωθεί στο τέλος της δεκαετίας. Η εταιρεία είναι μια βιοτεχνία της κατηγορίας, δεν είναι σαν τη Boeing και την Airbus που κατασκευάζουν μαζικά αεροσκάφη. Κατασκευάζει 1,5 αεροπλάνο το χρόνο», δήλωσε…

«Το 2000 παραγγείλαμε 10 και είχαμε ανάγκες για άλλα 5, δεν τα παραγγείλαμε ποτέ. Δεν αντικαταστήσαμε τα παλαιότερα, χάσαμε 3 από τα νεότερα και έχουμε μείνει με 7, τα οποία είναι η ραχοκοκαλιά του στόλου μας. Έχουμε και τα παλαιότερα που εξακολουθούν να προσφέρουν. Έχουμε και ένα στόλο από νοικιασμένα μέσα, τα οποία συμπληρώνουν την υποδομή», πρόσθεσε ο αεροναυπηγός.

Για τα ελικόπτερα Ericsson, τόνισε ότι πλέον δεν υπάρχουν. «Είναι στρατιωτικά ελικόπτερα που αποσύρθηκαν από τον αμερικανικό στρατό μετά το Βιετνάμ. Τα αγόρασαν 2 εταιρείες τα αποθήκευσαν στην Αριζόνα και ανακατασκευάζουν εκείνα. Δεν κατασκευάζουν καινούργια. Επιπλέον, οι τιμές τους – επειδή είναι μονοπώλιο – είναι εξωπραγματικές».

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: EUROKINISSI
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ