Από την Αμερική ήρθε και στην Ελλάδα , αυτή η προωθητική καταναλωτική ενέργεια που ξεκίνησε από βασικά από πολυκαταστήματα και με κόπο προσπαθούν να υιοθετήσουν ακόμα και τα μικρά συνοικιακά μαγαζιά

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι στην Κορινθία με ανακοινώσεις τους  αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο φαινόμενο black Friday (2η φορά με μεγαλύτερη συμμετοχή)  και η επόμενη μέρα βρίσκει τους επιχειρηματίες άλλους ικανοποιημένους από τον τζίρο τους και άλλους όχι . Τώρα έχοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα θα πρέπει να γίνουν συνελεύσεις για να συζητήσουν αν αυτό το μέτρο πραγματικά ωφελεί την τοπική αγορά ή είναι κάτι που είναι φτιαγμένο στα μέτρα πολυεθνικών.

Κατά τη γνώμη μου Black Friday , Λευκές Νύχτες , Ανοιχτά Κυριακές , ενδιάμεσες εκπτώσεις έχουν δημιουργήσει στην Ελλάδα αφενός σύγκρουση στις σχέσεις εργοδοσίας – προσωπικού αφετέρου όχι τα αναμενόμενα αποτελέσματα τζίρου τουλάχιστον στην κατηγορία των μικρομεσαίων.

Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές , προσπαθούν να καταλάβουν όντως τι συμβαίνει με την Black Friday, πως μπορούν δηλαδή να βγουν κερδισμένοι από τις αγορές τους. Οι πραγματικά μεγάλες εκπτώσεις στα μεγάλα καταστήματα είναι μόνο σε συγκεκριμένα είδη που καλό είναι να έχεις ενημερωθεί από νωρίς ενώ τα μικρομεσαία καταστήματα αρκούνται συνήθως σε ένα 20% επί της αρχικής τιμής. Αυτό απογοήτευσε τους καταναλωτές που ξεχύθηκαν στους πεζόδρομους της Κορίνθου χθες (βοηθώντας και ο καλός καιρός) ευελπιστώντας να πετύχουν αγορές με έως και 80% έκπτωση σύμφωνα με την εικόνα που έχουν σχηματίσει στο μυαλό τους για την Βlack Friday.

Ουρές σε ταμεία είδα μόνο σε πολυκαταστήματα και εκεί πολλές φορές λειτούργησε η παραπλανητική ψυχολογία και όχι το πραγματικό όφελος. Τα μικρά μαγαζιά είχαν κέρδος ; Νομίζω πως θέλει λίγο παραπάνω σκέψη και συζήτηση όλο αυτό το concept  .

Η κρίση μας έχει τρελάνει όλους είναι γεγονός αλλά πάνω στην απελπισία μας ας προσπαθήσουμε να μην παρασυρόμαστε από ιδέες που υιοθετούν πολυεθνικές για τους δικούς τους λόγους και οφέλη και από την άλλη να μην ξεχνάμε τα εργατικά δικαιώματα , την καταναλωτική αξιοπρέπεια και την ανθρώπινη ηθική.

Αυτό είναι που θα μας αποφέρει μεγαλύτερο όφελος ως επιχειρηματίες , ως καταναλωτές . ως άνθρωποι.

Ενόψει και τις εκλογές του Επιμελητηρίου σε λίγες μέρες , καλό θα ήταν οι υποψήφιοι συνδυασμοί να συμπεριλάβουν αυτό το θέμα στην ατζέντα τους  . Προσθέτει αξία στην αγορά της Κορινθίας η συμμετοχή σε τέτοιου είδους ενέργειες ; Εκτός από τους Εμπορικούς Συλλόγους , το Επιμελητήριο Κορινθίας μπορεί όπως ορίζει η λειτουργία του , να ενημερώσει και να συμβουλέψει τα μέλη του στο δρόμο της σωστής ανάπτυξης για το τόπο μας .

 

Νάνσυ Γιαννιδάκη