Είναι κάποια επαγγέλματα, όπως του γιατρού, του ταξιτζή, του barman κ.α. που για να αποκτήσεις καλή φήμη δεν αρκεί μόνο να είσαι καλός επαγγελματίας αλλά πρέπει να είσαι και εχέμυθος. Κοινός αυτό που λέμε… τάφος. Έτσι χτίζεις πελατεία πιστή κρατώντας ως επτασφράγιστο μυστικό τις απιστίες των πελατών. Γιατί άνθρωποι είναι και αυτοί και έχουν τις αδυναμίες τους.

Και αυτό μπορεί να στο επιβεβαιώσει και ο ιδιοκτήτης του συνεργείου αυτοκινήτου που επισκέφθηκα πρόσφατα και με μύησε στα «μυστικά» της δουλειάς του χωρίς πραγματικά ονόματα αλλά με αληθινά γεγονότα.

Η κουβέντα ξεκίνησε όταν σχολίασα το γεγονός ότι το κινητό του τηλέφωνο  χτυπούσε εκνευριστικά συχνά. «Αυτό δεν είναι τίποτα», μου είπε. «Το πρόβλημα είναι ότι χτυπάει και στις 2 τα ξημερώματα».

Ποιος καλεί στις 2 τα ξημερώματα τον μηχανικό του συνεργείου; Ακόμα και αν έχεις μείνει κάπου με το αυτοκίνητο γιατί δε καλείς την οδική βοήθεια , τον ρώτησα.

Και ο άνθρωπος μου είπε τον πόνο του:

«Εκείνη την ώρα θέλουν να τους σώσεις και ψάχνουν κάποιον που εμπιστεύονται και μπορεί να τους βγάλει από την δύσκολή θέση. Όταν το τηλέφωνο χτυπάει τέτοιες ώρες είναι γιατί το αυτοκίνητο χάλασε την λάθος ώρα. Την ώρα ενός παράνομου ραντεβού. Και μένει ακίνητο σε ένα σημείο που κανονικά δεν θα έπρεπε να είναι εκεί.  Για παράδειγμα έξω από ένα ξενοδοχείο, σε έναν χωματόδρομο στα κτήματα, σε ένα έρημο παρκινγκ… Έχω χρόνια πελάτες και πελάτισσες που αν δεν είχα σηκωθεί από το κρεβάτι μου ξημερώματα για να τους βοηθήσω θα είχαν διαλύσει τα σπίτια τους. Το προηγούμενο Σαββατόβραδο έτρεχα στα Γεράνεια γιατί ένα αυτοκίνητο έμεινε από μπαταρία, τι να της κάνω … με παρακάλεσε, έχει τρία μικρά παιδιά. Να τι παθαίνεις με τις γκομενοδουλειές που ανοίγεις της είπα. Ξέρουν ότι θα τους βοηθήσω και δεν θα μιλήσω. Δεν μου πέφτει λόγος».

Εκείνη την στιγμή συνειδητοποίησα τις προεκτάσεις του επαγγέλματος. Ο συγκεκριμένος μηχανικός και ιδιοκτήτης συνεργείου δεν είναι μόνο καλός μάστορας ασκεί και κοινωνικό λειτούργημα. Και αν είστε άνθρωπος με αδυναμίες προτείνω να εξετάστε προσεκτικά τα κριτήρια πριν επιλέξετε συνεργείο για το αυτοκίνητό σας.

Νάνσυ Γιαννιδάκη