ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Eισηγήσεις για την επαναλειτουργία του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου

0

Θα αναβιώσει το ανενεργό, από το 2010, σιδηροδρομικό δίκτυο μεγάλων τμημάτων της Πελοποννήσου; Αυτή είναι η πρόθεση, εάν και το εγχείρημα παρουσιάζει αντικειμενικές δυσκολίες.

Πριν από λίγες ημέρες συγκροτήθηκε επιτροπή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο, από στελέχη του υπουργείου, του ΟΣΕ και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με αντικείμενο το ανενεργό δίκτυο Πελοποννήσου.

Σήμερα, στην Πελοπόννησο λειτουργούν πολύ μικρά τμήματα του δικτύου, όπως η γραμμή Κιάτο – Κόρινθος – Αίγιο, το Διακοπτό – Καλάβρυτα, ο προαστιακός της Πάτρας και το Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία.

Έργο της επιτροπής αποτελεί η διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων και η λήψη αποφάσεων ως προς τις στρατηγικές επιλογές και τον σχεδιασμό σε ό,τι αφορά, κυρίως, στο νότιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα στη σύνδεση μεταξύ Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Πύργου και Πατρών.

Οι εισηγήσεις για την επαναλειτουργία τμημάτων

Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή θα διερευνήσει και θα αποφασίσει για την επιλογή προσέγγισης μεταξύ των βασικών εναλλακτικών λύσεων ανάταξης και αναβάθμισης του μετρικού δικτύου (με χαρακτηριστικά τουριστικού και προαστιακού δικτύου) ή της μετατροπής του σε γραμμή κανονικού εύρους (με χαρακτηριστικά υψηλών ταχυτήτων επιβατικού και εμπορευματικού δικτύου), με κριτήρια χρηματοοικονομικά, χρηματοδοτικά, κοινωνικοπολιτικά, αναπτυξιακά και διαλειτουργικά.

Όπως αναφέρουν στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία, “η Πελοπόννησος είναι “ώριμη” τουριστικά, έχει αρκετά ξενοδοχεία και πολιτιστικό πλούτο. Παράλληλα, έχει και ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητόδρομων, οπότε εάν επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος, ίσως χρειάζεται διαφορετικά χαρακτηριστικά”.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, ισχυρές εισηγήσεις έχουν διατυπωθεί για την επέκταση του “Οδοντωτού” από τα Καλάβρυτα στην Αγία Λαύρα, αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και της προαστιακής σύνδεσης της Κάτω Αχαΐας με τον Πύργο.

Σημειώνεται ότι το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1.435 mm). Γεωγραφικά είναι χωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας – Θράκης.

Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη τον Μάιο του 1999, ωστόσο, έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).

ΡΑΕ: Νέες χρεώσεις για το δίκτυο ηλεκτροδότησης από το 2023

Previous article

Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Κορίνθου: ”Πρώτες Βοήθειες για Πολίτες”

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.