ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ: Μια άλλη ματιά και μια πρόκληση

0

Η συγκυρία της επιστροφής στην κανονικότητα για την Διώρυγα (έστω και για τρεις μήνες) σε συνδυασμό με την απώλεια του σπουδαίου Γεράσιμου Νοταρά, διευθυντή του  Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Τράπεζας δημιούργησε τις προϋποθέσεις να αναδειχτεί ξανά μία έκθεση που έγινε πριν απο τέσσερα χρόνια, στο κτίριο του Ιστορικού Αρχείου της Εθνικής Τράπεζας, με γενικό τίτλο «Διώρυγα της Κορίνθου, γεφυρώνοντας το παρελθόν με το μέλλον».

Η έκθεση αποκάλυψε άγνωστα αποτυπώματα της Ιστορίας και σπάνιους γεωλογικούς σχηματισμούς από το μεγαλύτερο τεχνικό έργο του 19ου αιώνα στην Ελλάδα. Στις προθήκες της εκτίθενται άγνωστα ντοκουμέντα που συνδέονται με το πρωτοποριακό για την εποχή του έργο, η υλοποίηση του οποίου πραγματοποιήθηκε χάρη στην καθοριστική συμβολή του τραπεζικού οργανισμού.

Σε εκείνη την έκθεση τρεις αρχιτεκτόνισσες, η Μαργαρίτα Ζακυνθινού-Ξάνθη, η Ελενα Μυλωνά και η Ζωή Τσουνίδου, στο πλαίσιο της διπλωματικής τους εργασίας που εκπόνησαν υπό την επίβλεψη των καθηγητών της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πολυτεχνείου, Βαλεντίνης Καρβουντζή, Παναγιώτη Βασιλάτου, Σόνιας Χαραλαμπίδου και Ρένας Κλαμπατσέα, προσπάθησαν να διαμορφώσουν ένα νέο τοπίο για την διώρυγα, με σεβασμό στον άνθρωπο και τη φύση. Η πρόταση που διατύπωσαν διακρίνεται για την ήπια παρέμβαση και φιλοδοξεί να δώσει ζωή σε αυτή την ξεχωριστή αλλά παραμελημένη περιοχή.

Διαβάστε στην Εφημερίδα των Συντακτών το πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα της αείμνηστης δημοσιογράφου (με καταγωγή από την Κόρινθο) Χαράς Τζαναβάρα, σε εκείνη την ιστορική απο κάθε άποψη έκθεση, την οποία μας θύμισε με ανάρτησή του στο fb o Δημήτρης Πρωτόπαππας

Η ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΌΚΛΗΣΗ

 

«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος
«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος
«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος
«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος
«Εφ.Συν.» / Μάριος Βαλασόπουλος

Φωτιά στον Άγιο Γιάννη Κορινθίας – Ανάμεσα σε Άργος και Σοφικό

Previous article

Ο Βλάσης Τσιώτος μιλά για την δημοπράτηση του δρόμου Ξυλόκαστρο – Καρυά

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.