ΥΓΕΙΑ

Ενεργειακά ποτά: Τι συμβαίνει λεπτό προς λεπτό στο σώμα σας, μετά την κατανάλωσή τους

0

Τα ενεργειακά ποτά υπόσχονται ότι θα νιώσετε υπέροχα και θα έχετε ενέργεια. Δυστυχώς, συνοδεύονται επίσης από μια ποικιλία πιθανών προβλημάτων υγείας. Αντί να υποβάλλετε το σώμα σας σε διάφορες ασθένειες, εστιάστε στη θεραπεία του σώματός σας όσο καλύτερα μπορείτε με βελτιωμένο ύπνο και διατροφή. Θα αισθάνεστε καλύτερα και θα έχετε λιγότερες μέρες που θα νιώθετε ότι χρειάζεστε κάτι μόνο για να τα βγάλετε πέρα ​​το απόγευμα.

Τα ενεργειακά ποτά είναι γεμάτα καφεΐνη και ζάχαρη, καθώς επίσης και ισχυρά διεγερτικά – συστατικά δηλαδή τα οποία μπορούν να δώσουν προσωρινά ώθηση στο σώμα σας. Άλλωστε, γι’ αυτό πίνετε τα πίνετε – για να μπορέσετε να ανταπεξέλθετε, όταν τα επίπεδα ενέργειάς σας αρχίζουν να πέφτουν. 

Πόσο αθώα είναι όμως η δράση τους στον οργανισμό σας;

Τι συμβαίνει στο σώμα σας λεπτό προς λεπτό, μετά την κατανάλωση ενός ενεργειακού ποτού

10 λεπτά: Μόλις πιούμε το ενεργειακό ποτό η καφεΐνη εισβάλλει σαν τσουνάμι στο αίμα μας και ταράζει το κυκλοφορικό μας σύστημα. Οι παλμοί της καρδιάς αυξάνονται όπως και η πίεση μας.

15 – 45 λεπτά: Είναι ο χρόνος που η καφεΐνη βρίσκεται στις μέγιστες τιμές της, στο αίμα μας. Αυτό μας κάνει να νιώσουμε μεγαλύτερη ενέργεια ενώ το μυαλό μας θα μπορεί ευκολότερα να εστιάσει κάπου και να συγκεντρωθεί.

30 – 50 λεπτά: Αφότου έχουμε πιει το ποτό, η καφεΐνη έχει απορροφηθεί από τον οργανισμό μας. Το συκώτι μας όμως αντιδρά και ελκύει περισσότερη ζάχαρη στο αίμα μας.

1 ώρα: Και ξαφνικά μετά την ξαφνική έκρηξη ακολουθεί η απότομη πτώση. Η επίδραση της καφεΐνης περνάει, η ενέργεια μας ελαττώνεται ραγδαία και αρχίζουμε να νιώθουμε κούραση.

6 ώρες: Στις 6 ώρες το σώμα μας έχει καταφέρει να μειώσει τα επίπεδα της καφεΐνης – που λάβαμε – στο αίμα κατά 50%.

12 ώρες: Η καφεΐνη του ενεργειακού ποτού έχει σχεδόν απομακρυνθεί ολόκληρη από τον οργανισμό μας. Σκεφτείτε το λίγο. Χρειάστηκε να περάσει μισή μέρα για να γίνει αυτό.

24 ώρες: Εάν καταναλώνουμε συχνά ενεργειακά ποτά και περάσουν 24 ώρες από την τελευταία κατανάλωση θα αρχίσουμε να έχουμε τα πρώτα συμπτώματα έλλειψης της καφεΐνης. Θα έχουμε πονοκέφαλο, έναν ανεξήγητο εκνευρισμό ή ευερεθιστικότητα ενώ είναι πιθανόν να παρουσιάσουμε και δυσκοιλιότητα.

Γιατί θεωρούνται επικίνδυνα;

Τα ενεργειακά ποτά σε γενικές γραμμές περιέχουν 21 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη ενώ η καφεΐνη είναι ίση με 3 φλιτζάνια καφέ. Επιπλέον, στη σύνθεσή τους θα βρούμε ισχυρά διεγερτικά όπως η ταυρίνη και L-καρνιτίνη. Αυτό σημαίνει ότι ένα ενεργειακό ποτό μπορεί να σας κρατήσει ξύπνιους για λίγο, αλλά η κατανάλωσή του θα σας προκαλέσει πολλά προβλήματα υγείας – ειδικά μακροχρόνια.

Ειδικότερα, τα ενεργειακά ποτά έχουν ενοχοποιηθεί ότι:

  • Αυξάνουν την αρτηριακή πίεση
  • Αυξάνουν τον κίνδυνο για ακανόνιστους καρδιακούς ρυθμούς
  • Επηρεάζουν τον ύπνο σας
  • Προκαλούν αύξηση του βάρους
  • Φθείρουν το σμάλτο των δοντιών
  • Συμβάλλουν σε προβλήματα ψυχικής υγείας
  • Αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη
  • Προκαλούν νεφρική βλάβη
  • Συμβάλλουν σε προβλήματα κατάχρησης ουσιών

Τι να κάνετε εναλλακτικά

Τα προσωρινά οφέλη από την κατανάλωση ενός ενεργειακού ποτού δεν είναι αρκετά για να αντισταθμίσουν τα μακροπρόθεσμα προβλήματα υγείας. Λοιπόν, τι μπορείτε να κάνετα για να  νιώθετε καλά και γεμάτοι ενέργεια όλη μέρα; Αρκεί να:

  • Κόψετε τα ενεργειακά ποτά. Μπορεί να σας ανεβάζουν γρήγορα, αλλά θα ακολουθήσει ένα σκληρό crash down. Εάν χρησιμοποιείτε τεχνητή «ενέργεια», θα είναι επίσης λιγότερο πιθανό να παρατηρήσετε πότε αισθάνεστε φυσικά καλά, επειδή δεν θα ξέρετε πώς είναι να νιώθετε καλά χωρίς ώθηση.
  • Πίνετε άφθονο νερό. Θα βοηθήσει στην απομάκρυνση των τοξινών και θα κρατήσει το σώμα σας να λειτουργεί όσο καλύτερα μπορεί.
  • Τρώτε θρεπτικά τρόφιμα. Σταματήστε να φορτώνετε το στομάχι σας με πατατάκια και σόδα. Τρώτε περισσότερα φρέσκα τρόφιμα. Περιορίστε τα πρόσθετα σάκχαρα. Όταν τρώτε καλά, το σώμα σας θα αισθάνεται καλά. Θα σας βοηθήσει επίσης να νιώθετε περισσότερη ενέργεια.
  • Κοιμηθείτε πολύ. Τις περισσότερες φορές που αναζητάτε μια ώθηση ενέργειας, μάλλον θα πρέπει να εστιάσετε στο να κοιμάστε περισσότερο. Καθιερώστε ένα τακτικό πρόγραμμα ύπνου. Μόλις αρχίσετε να κοιμάστε καλύτερα, θα παρατηρήσετε ότι αισθάνεστε καλύτερα.
  • Ασκηθείτε τακτικά. Όταν ξεκινάτε ένα πρόγραμμα άσκησης, μπορεί αρχικά να αισθάνεστε πιο κουρασμένοι. Αν το τηρήσετε, θα αποκτήσετε σταδιακά δύναμη και αντοχή που θα σας βοηθήσουν να βγάλετε τη μέρα.

Πηγή: https://www.vita.gr/

 

Άνοια, μια νέα πιθανή παρενέργεια της κοινωνικής απομόνωσης

Previous article

Παιδί: Πώς θα το πειθαρχήσετε χωρίς φωνές, ανάλογα με την ηλικία του

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

More in ΥΓΕΙΑ