ΥΓΕΙΑ

Στοχεύετε την μακροζωία; Πόσες θερμίδες να «κόψετε» για να τα καταφέρετε

0

Νέα έρευνα αποκαλύπτει κατά πόσο θα πρέπει να μειώσετε τις θερμίδες που προσλαμβάνετε καθημερινά για να καταφέρετε να ζήσετε περισσότερο και καλύτερα.

Εάν θέλετε να ζήσετε περισσότερο αλλά και καλύτερα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να θωρακίσετε το ανοσοποιητικό σας. Μία από τις καλύτερες μεθόδους για να το καταφέρετε, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science, είναι να μειώσετε τις θερμίδες που καταναλώνετε καθημερινά.

Πόσο πρέπει να τις μειώσετε; Περίπου 14% λιγότερες θερμίδες σε διάστημα δύο ετών, ανακάλυψαν οι ερευνητές πίσω από την μελέτη. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος που καταναλώνει περίπου 2.000 θερμίδες ημερησίως θα πρέπει να τις μειώσει κατά μόλις 280 θερμίδες την ημέρα. Αυτή η μείωση όχι μόνο φαίνεται να ενισχύει την ανοσολογική απόκριση του οργανισμού, αλλά φαίνεται επίσης να ρυθμίζει και την μεταβολική υγεία, επισημαίνει συν-συγγραφέας της μελέτης από το Pennington Biomedical Research Center στη Λουιζιάνα.

Μειωμένες θερμίδες για ισχυρό ανοσοποιητικό

Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από μια μακροχρόνια μελέτη για τον περιορισμό των θερμίδων, που ονομάζεται CALERIE, η οποία περιλαμβάνει 200 συμμετέχοντες ηλικίας 21 έως 50 ετών. Διαπίστωσαν ότι μια μείωση των θερμίδων κατά 14% δημιούργησε περισσότερα Τ κύτταρα, τα οποία παίζουν βασικό ρόλο στην ανοσία και έχουν συσχετιστεί με την πιο αργή διαδικασία γήρανσης.

Όπως μας εξηγούν οι ερευνητές, καθώς οι άνθρωποι γερνούν, παράγουν λιγότερα Τ κύτταρα, καθώς ο θύμος αδένας συρρικνώνεται. Κατά συνέπεια γίνεται πιο δύσκολο να καταπολεμήσουν λοιμώξεις και ορισμένους καρκίνους. Ακριβώς ο περιορισμός των θερμίδων φαίνεται πώς βοηθά στην πρόληψη της συρρίκνωσης του θύμου αδένα, γεγονός που σημαίνει την μεγαλύτερη παραγωγή Τ κυττάρων.

Ένα άλλο πλεονέκτημα όταν τα Τ κύτταρα αυξάνονται είναι η καλύτερη ικανότητα καύσης λιπαρών οξέων για ενέργεια, προσθέτουν. Αυτό είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα, καθώς μειώνει το είδος του λίπους που συσσωρεύεται γύρω από τα όργανά σας, όπως το συκώτι, αυξάνοντας τον κίνδυνο για εμφάνιση παθήσεων, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης τύπου 2.

Για πόσο να τις μειώσετε

Σε προηγούμενη πειραματική μελέτη διαπιστώθηκε ότι ο δραματικός περιορισμός θερμίδων σε ποσοστό 40% οδήγησε σε μειωμένη ανοσοποιητική λειτουργία αλλά και επιβράδυνση της ανάπτυξης. Αντίθετα, η πιο μέτρια μείωση της τάξεως του 14% φαίνεται να είναι το σημείο «κλειδί», σύμφωνα με τους ερευνητές, καθώς μειώνει την φλεγμονή, που σχετίζεται με την ηλικία, «καίει» λίπος και βελτιώνει την μεταβολική ενέργεια.

Αυτό που μέχρι στιγμής δεν είναι γνωστό είναι ο χρόνος που χρειάζεται για να συμβεί η εν λόγω διαδικασία. Η πρόσφατη μελέτη αφορούσε σε δύο χρόνια περιορισμού των θερμίδων αλλά μπορεί ωστόσο να να χρειαστεί και πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα. Ενώ οι ακριβείς μηχανισμοί μέσω των οποίων η μείωση των θερμίδων μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια ζωής δεν έχουν ακόμη ανακαλυφθεί πλήρως, γνωρίζουμε ότι η διαδικασία βελτιώνει τους δείκτες ασθενειών που σχετίζονται με την ηλικία, καταλήγουν οι ερευνητές.

Πηγή: https://www.vita.gr/

 

Προπόνηση επί… 2: Αυτός είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος εκγύμνασης

Previous article

Γλυκή: Το χωριό φυσικό – όριο των νομών Θεσπρωτίας και Πρέβεζας

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

More in ΥΓΕΙΑ