4_ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ενδείξεις ότι το παιδί είναι έτοιμο να μάθει ανάγνωση

0

Οι βασικές δεξιότητες που πρέπει ένα παιδί να έχει κατακτήσει, για να ξεκινήσει την ανάγνωση

Πότε το παιδί είναι έτοιμο να αρχίσει να διαβάζει; Και ποιες δεξιότητες μπορούμε να του καλλιεργήσουμε που θα το βοηθήσουν να κατανοήσει το νόημα των λέξεων σε μια σελίδα;

Αν το παιδί σας έχει φτάσει στα ακόλουθα ορόσημα, πολύ γρήγορα θα έχετε έναν «βιβλιοφάγο» στα χέρια σας:

Ορόσημο 1: Αναγνωρίζει όλους τους τύπους εκτύπωσης

Δείξτε στο παιδί σας ότι οι άνθρωποι διαβάζουν λέξεις, όχι εικόνες. Τρώτε δημητριακά για πρωινό; Διαβάστε τις λέξεις στο κουτί και εξηγήστε του πώς θα σας πει αν είναι η αγαπημένη σας γεύση. Οδηγείτε για να πάτε για ψώνια; Δείξτε τις πινακίδες του δρόμου και αναφέρετε πόσο σας βοηθούν να φτάσετε στον προορισμό σας. Σύντομα, το παιδί σας θα καταλάβει ότι οι λέξεις που βλέπει τυπωμένες σχετίζονται με τις λέξεις που λέει και ακούει.

Το παιδί σας έχει φτάσει σε αυτό το ορόσημο αν:

  • Αναγνωρίζει την εκτύπωση στην καθημερινότητά του
  • Κρατάει ένα βιβλίο, γυρίζει σελίδες και προσποιείται ότι διαβάζει
  • Κάνει ερωτήσεις ή κάνει σχόλια που δείχνουν ότι καταλαβαίνει αυτά που του διαβάζετε

Ορόσημο 2: Έχει κατακτήσει το αλφάβητο

Μόλις το παιδί σας αναγνωρίσει και πει τα γράμματα, μπορεί να αρχίσει να εστιάζει την προσοχή του σε εργασίες επόμενου επιπέδου που θα το βοηθήσουν να μάθει να διαβάζει, όπως το να προσδιορίζει με ακρίβεια τους ήχους που σχετίζονται με κάθε γράμμα. Ο στόχος σας: Βοηθήστε το να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα γράμματα μέχρι να ξεκινήσει το νηπιαγωγείο.

Το παιδί σας έχει φτάσει σε αυτό το ορόσημο αν:

  • Αναγνωρίζει το σχήμα των γραμμάτων
  • Αρχίζει να μαθαίνει τους ήχους των γραμμάτων, όπως το «Β» κάνει τον ήχο «μπ»

Ορόσημο 3: Αντιλαμβάνεται τους ήχους της ομιλίας

Αυτό σημαίνει ότι το μικρό σας μπορεί να διακρίνει ορισμένους ήχους στις λέξεις – κάτι το οποίο συνιστά σημαντική βάση για τις δεξιότητες της ανάγνωσης. Μπορεί να καταλάβει ότι ορισμένες λέξεις επαναλαμβάνουν ήχους ή ότι άλλες λέξεις κάνουν ομοιοκαταληξία (όπως «ποντίκι» και «φυστίκι»).

Το παιδί σας έχει φτάσει σε αυτό το ορόσημο αν:

  • Παρατηρεί την επανάληψη του ήχου σε παιδικές ρίμες ή ορισμένες ιστορίες
  • Καταλαβαίνει ότι το «σκύλος» δεν ομοιοκαταληκτεί με το «γάτα»
  • Μπορεί να διακρίνει τις συλλαβές, σε γνωστές και άγνωστες λέξεις

Ορόσημο 4: Μπορεί να χωρίσει τις λέξεις σε συγκεκριμένους ήχους

Αυτή είναι συνήθως μία από τις τελευταίες φωνολογικές δεξιότητες που αναπτύσσει το παιδί σας. Αν μπορεί να χωρίσει τη λέξη «πουλί» σε ήχους «που-λί» ή μπορεί να πει τη λέξη «πουλί» αφού ακούσει κάθε ήχο ξεχωριστά, έχει τελειοποιημένη φωνητική επίγνωση. Αυτές οι δεξιότητες βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ των γραπτών γραμμάτων και των λέξεων και των ήχων που λέμε δυνατά.

Το παιδί σας έχει φτάσει σε αυτό το ορόσημο αν:

  • Μπορεί να ονομάσει πολλές λέξεις που ξεκινούν με τον ίδιο ήχο, όπως «μήλο», «μάτι» και «μέλι»
  • Μπορεί να αντικαταστήσει έναν ήχο με έναν άλλο, όπως η αντικατάσταση του γράμματος «ζ» στο «ζήτα» με το «β» για να γίνει «βήτα»

Πηγή: https://www.imommy.gr/

 

Τεχνητή νοημοσύνη προβλέπει με αρκετή ακρίβεια ποιος θα εμφανίσει άνοια σε δύο χρόνια

Previous article

Ο Δούρειος Ίππος δεν ήταν άλογο τελικά

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.