“Αν το 2008 είχαμε αφήσει τον καπιταλισμό να καταρρεύσει, θα μπορούσε να τον έχει αντικαταστήσει σήμερα μια αυθεντικά ελεύθερη και δίκαιη κοινωνία; Με τι θα έμοιαζε; Ποιοι θα την οικοδομούσαν;“.
Σε αυτά τα ενδιαφέροντα ερωτήματα επιχειρεί να απαντήσει ο Γιάνης Βαρουφάκης με το μυθιστόρημά του “Το Άλλο Τώρα”, το οποίο θα παρουσιαστεί στην Κόρινθο την Πέμπτη 4 Νοεμβρίου στις 7 το απόγευμα, στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Κορινθίας.
Για το βιβλίο θα μιλήσουν εκτός του συγγραφέα, ο επίσης συγγραφέας Χριστόφορος Κάσδαγλης και η Κορίνθια πρώην δημοτική σύμβουλος και υποψήφια με το ΜέΡΑ 25 Μαρία Δημητριάδη.
Η υπόθεση του βιβλίου
“Βρισκόμαστε στο 2025. Τέσσερα χρόνια μετά την πανδημία, τρεις φίλοι τυχαία ανακαλύπτουν ότι το 2008 ο χωροχρόνος χωρίστηκε σε δύο τροχιές. Τη δική μας. Κι ένα Άλλο Τώρα, όπου τα γεγονότα του 2008 πήραν εντελώς διαφορετική τροπή, οδηγώντας σ’ έναν κόσμο αντίστοιχο μεν με τον δικό μας, αλλά εντυπωσιακά εκδημοκρατισμένο. Χωρίς αφεντικά. Χωρίς τράπεζες. Χωρίς χρηματιστήρια. Χωρίς ψηφιακούς κολοσσούς. Χωρίς δισεκατομμυριούχους. Χωρίς κρατικό αυταρχισμό.
Οι τρεις φίλοι -η Αμερικανίδα Εύα, νεοφιλελεύθερη οικονομολόγος, η Αγγλίδα Άιρις, μαρξίστρια-φεμινίστρια και μονίμως αντιφρονούσα, και ο Κρητικός Κώστας, ιδιοφυΐα μηχανικός ψηφιακών τεχνολογιών που σιχαίνεται τη δύναμη της Big Tech- μελετούν με ανοιχτό το στόμα την παγκόσμια τεχνο-εξέγερση του 2009-2013 που, στο Άλλο Τώρα, γέννησε τη διεθνή, μετακαπιταλιστική συγκυρία. Εξετάζουν μανιωδώς την παράλληλη κοινωνία όπου οι εταιρείες ανήκουν ισότιμα σ’ όλους τους εργαζόμενους, το βασικό εισόδημα καθώς κι ένα βασικό κληροδότημα είναι δικαιώματα κάθε ανθρώπου, η στέγη κοινωνικοποιείται και οι αγορές είναι περισσότερο ελεύθερες τώρα που ο καπιταλισμός πέθανε. Κάπου εκεί, όμως, οι τρεις φίλοι καλούνται να πάρουν μια σκληρή απόφαση που τους φέρνει μπροστά σε αμείλικτο δίλημμα.
Ρηξικέλευθο τόσο στη μορφή όσο και στο όραμά του, Το Άλλο Τώρα συνδυάζει την επιστημονική φαντασία και τον πλατωνικό διάλογο με τη λογοτεχνία για να δείξει ότι υπάρχει εναλλακτική στον καπιταλισμό, ενώ ταυτόχρονα μας φέρνει αντιμέτωπους με το μεγαλύτερο ερώτημα: Μέχρι πού είμαστε διατεθειμένοι να φτάσουμε για να την κατακτήσουμε;”.
Comments