5_ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Κώστας Μπαναγής – Νίκος Μπουζινέλος: Από Νότια Κορέα έως ΗΠΑ τα βιολογικά ξίδια της Νεμέας

0

Τι και αν φημίζεται για την παραγωγή των κρασιών της ως η μεγαλύτερη αμπελουργική ζώνη της
Ελλάδας, δύο ξαδέρφια, ο Νίκος Μπουζινέλος και ο Κώστας Μπαναγής, κάνουν γνωστή τη Νεμέα στο
εξωτερικό και για τα βιολογικά της ξίδια. Η επιθυμία τους να αξιοποιήσουν τους οικογενειακούς
αμπελώνες, διαφοροποιώντας τη δραστηριότητά τους και τα παραγόμενα προϊόντα συγκριτικά με την
περιοχή, τους οδήγησε στη δημιουργία εναλλακτικών προϊόντων από σταφύλια.

Αρωματικά, βαλσαμικά, γλυκά ξίδια με διάφορους συνδυασμούς, αλλά και πετιμέζι ανήκουν στην
γκάμα των προϊόντων που παράγουν, με το όνομα «Σοφία της φύσης».

«Βρισκόμαστε στο Κούτσι του Δήμου Νεμέας στην Κορινθία και καλλιεργούμε αμπέλια βιολογικά από
το 2000, με βασική ποικιλία την τοπική του Αγιωργίτικου», αναφέρει στην «ΥΧ» ο Νίκος. Η παράδοση
χρόνων της περιοχής στην καλλιέργεια αμπελιών πάει πολλές γενιές πίσω στην οικογένεια του Νίκου
και του Κώστα. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, δεν θα μπορούσαν παρά να συνεχίσουν την καλλιέργεια των
αμπελιών των παππούδων και των πατεράδων τους.

«Το 2000 αποφασίσαμε να αξιοποιήσουμε τα βιολογικά μας αμπέλια και να περάσουμε και στη
μεταποίηση», τονίζει ο Νίκος, ο οποίος ακολούθησε γεωπονικές σπουδές στην Αθήνα, με σκοπό να
επιστρέψει στη Νεμέα.

Διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό

Από το ξεκίνημα της δραστηριότητάς τους, οι δύο συνέταιροι αποφάσισαν να μην ασχοληθούν με το
κρασί, παρά το γεγονός ότι βρίσκονταν στη συγκεκριμένη περιοχή. Όπως εξηγεί ο Νίκος,
«αποφασίσαμε από την αρχή να μη φτιάξουμε κρασί, αλλά εναλλακτικά προϊόντα από σταφύλια. Ο
λόγος ήταν ότι στη Νεμέα υπάρχουν πολλά οινοποιεία και, βλέποντας και τη στροφή του κόσμου σε
πιο υγιεινά και ιδιαίτερα προϊόντα, αποφασίσαμε να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό».

Το 2006, λοιπόν, πέρασαν στη μεταποίηση, φτιάχνοντας αρχικά ξίδι και πετιμέζι. «Ιδρύσαμε την
εταιρεία και ξεκινήσαμε με την παραγωγή δύο κωδικών. Στραφήκαμε στο πετιμέζι, με σκοπό να το
αναδείξουμε και πάλι στην αγορά, καθώς ήταν δύσκολο να το βρει κάποιος. Από τότε μέχρι και σήμερα
συνεχίζουμε να φτιάχνουμε συνεχώς καινούργια προϊόντα, φτάνοντας σήμερα τους 18 κωδικούς», αναφέρει ο ίδιος.

Γαστρονομικός τουρισμός

Η επιθυμία πελατών από το εξωτερικό να γνωρίσουν τους παραγωγούς αυτών των ιδιαίτερων
προϊόντων της «Σοφίας της φύσης» έδωσαν στους δύο συνέταιρους την ιδέα να επεκτείνουν τη
δραστηριότητά τους και στον γαστρονομικό τουρισμό.

Όπως εξηγεί ο Νίκος, «βλέποντας το ενδιαφέρον των πελατών μας από το εξωτερικό να μας
συναντήσουν όταν έρχονταν στην Ελλάδα, συστήσαμε μία δεύτερη εταιρεία, η οποία υποστηρίζει
αγροτουριστικές δραστηριότητες και γαστρονομικό τουρισμό. Πραγματοποιούμε, δηλαδή,
οργανωμένα προγράμματα γευσιγνωσίας των προϊόντων μας, αλλά και κρασιών από τα οινοποιεία
της περιοχής με τα οποία συνεργαζόμαστε, ενώ μαγειρεύουμε για τους επισκέπτες μας».

Εξαγωγές

Το 2007 ήταν η χρονιά για το ντεμπούτο των προϊόντων της «Σοφίας της Φύσης» στην αγορά. Όπως
εξηγεί ο Νίκος, «υπήρχε μεγάλη ανταπόκριση για τα προϊόντα από την αρχή, ωστόσο δύο χρόνια μετά
ξέσπασε η οικονομική κρίση στην ελληνική αγορά. Στραφήκαμε, λοιπόν, πολύ γρήγορα στο εξωτερικό,
καθώς δεν είχαμε άλλες επιλογές.

Εκεί υπήρξε ακόμα περισσότερη ανταπόκριση με τις εξαγωγές να αναπτύσσονται γρήγορα, φτάνοντας
αυτήν τη στιγμή να εξάγουμε το 80% των προϊόντων μας σε 18 χώρες σε όλο τον κόσμο. Οι
περισσότερες είναι ευρωπαϊκές με βασικούς πελάτες τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αγγλία και
μικρότερους την Ολλανδία, την Αυστρία και την Ελβετία, καθώς και άλλες χώρες.

Τα προϊόντα φτάνουν, όμως, και στη Νότια Κορέα και στις ΗΠΑ, προσπαθώντας συνέχεια να ανοίξουμε
και νέες αγορές». Όσον αφορά την Ελλάδα, οι δύο συνέταιροι έχουν δημιουργήσει ένα μικρό δίκτυο
διανομής στην Αθήνα και στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ στέλνουν απευθείας τα προϊόντα τους σε τοπικά
καταστήματα σε διάφορες πόλεις.

Συνδυασμός αρωμάτων

Ελληνικές πρώτες ύλες, όπως φρούτα και βότανα, συνδυάζονται με το ξίδι για τη δημιουργία
αρωματικών μειγμάτων με ιδιαίτερη γεύση. Η έμπνευση για τα ξεχωριστά αυτά προϊόντα προήλθε,
όπως αναφέρει ο Νίκος, από τους πελάτες του εξωτερικού.

«Οι πρώτοι μας πελάτες στο εξωτερικό άρχισαν να μας ζητούν προϊόντα που είναι κοντά στις
διατροφικές τους συνήθειες. Αρχίσαμε, λοιπόν, να πειραματιζόμαστε και διαπιστώσαμε ότι υπήρχε
ενδιαφέρον αρχικά για αρωματικά ξίδια. Έτσι, σκεφτήκαμε να αρωματίσουμε τα ξίδια μας με
παραδοσιακά ελληνικά βότανα, όπως είναι το θυμάρι, η ρίγανη και ο βασιλικός.

Από τη στιγμή που ξεκίνησε είδαμε ότι μπορούμε να πειραματιστούμε με πάρα πολλά πράγματα, έτσι
μέσα από τις συνεργασίες που είχαμε με παραγωγούς βιολογικών προϊόντων από όλη την Ελλάδα
ξεκινήσαμε να χρησιμοποιούμε βιολογικά φρούτα και αρωματικά βότανα. Στόχος μας είναι να
δημιουργούμε προϊόντα με πρώτες ύλες που προέρχονται από την ελληνική αγορά».

Αυτήν τη στιγμή, κάποια από τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στην γκάμα της επιχείρησης είναι
αρωματικά ξίδια με βασιλικό και σκόρδο, κάρδαμο και πιπεριά, μανταρίνι και μπαχαρικά.

Βαλσαμικά ξίδια με μέλι, αλλά και βαλσαμική κρέμα με μανταρίνι. Επίσης, περιλαμβάνονται γλυκά
ξίδια με ρόδι, φράουλα, άγριο βατόμουρο, μύρτιλο, τσίλι, μήλο. Εκτός από τη συνεργασία με
παραγωγούς για τα φρούτα και τα βότανα, ο Νίκος και ο Κώστας συνεργάζονται και με παραγωγούς
σταφυλιών για λευκές ποικιλίες όπως ο Ροδίτης, τις οποίες δεν παράγουν οι ίδιοι.

Ένας ρομποτικός σκύλος σε ρόλο ελεύθερου σκοπευτή απο την Ghost Robotics

Previous article

Συσπείρωση και Ασωνίτης στο Γαλατάκι

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *