1_ΚΟΡΙΝΘΙΑ

Σφοδρές αντιδράσεις για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας εν μέσω πανδημίας

0

Σφοδρές αντιδράσεις σωματείων, φορέων, ομοσπονδιών, πολιτικών κομμάτων και προβληματισμό ευρύτερα στον χώρο της εκπαίδευσης έχει προκαλέσει η απόφαση της κυβέρνησης και της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας να καταθέσει μεσούσης της πανδημίας νέο πολυνομοσχέδιο χωρίς να έχει προηγηθεί ουσιαστικός διάλογος με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς και πολιτικούς φορείς.

Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου φέρνουν σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, μετατρέποντας το σχολείο σε ένα σκληρό, ανταγωνιστικό και εξετασιοκεντρικό πεδίο μάχης για τους όλους τους μαθητές. (Αναλυτικά το νομοσχέδιο με όλες οι διατάξεις)

Κινητοποιήσεις

Για ανυπαρξία διαλόγου κάνει λόγο η Ομοσπονδία Λειτουρών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), τονίζοντας πως η κατάθεση νομοσχεδίου αποτελεί μια βαθύτατα αντιδημοκρατική ενέργεια, δεδομένων των υγειονομικών και κοινωνικών συνθηκών εν μέσω πανδημίας. Μάλιστα, στην ανακοίνωση με την οποία η ομοσπονδία απορρίπτει το νομοσχέδιο, τονίζεται ότι δεν προηγήθηκε ο στοιχειώδεις διάλογος με τις δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ).

Σε ανακοίνωσή της η ΔΟΕ, ζητά  ζητά παρέμβαση από διεθνείς οργανώσεις εκπαιδευτικών, για το νομοσχέδιο. Στην ανακοίνωσή της η ΔΟΕ τονίζει επίσης πως «είναι οξύμωρο η κυβέρνηση να ζητά τη συναίνεση όλων των Ελλήνων, προκειμένου η Χώρα να ξεφύγει από την πανδημία με τα λιγότερα δυνατά τραύματα και απώλειες, το Υ.ΠΑΙ.Θ. να  χαιρετίζει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών που στήριξαν και στηρίζουν αποτελεσματικά τους μαθητές στην «αχαρτογράφητη» εξ αποστάσεως εκπαίδευση  και την ίδια στιγμή να τους εμπαίζουν επιβάλλοντας μονομερείς αποφάσεις με απαράδεκτο τρόπο καθώς γνωρίζουν ότι οι «έκτακτες συνθήκες» έχουν «παγώσει» δημοκρατικά δικαιώματα  και  τους στερούν το δικαίωμα της συλλογικής αντίδρασης».

Ενώσεις γονέων, καθώς και φορείς της εκπαίδευσης, αντιδρούν στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης και των ρυθμίσεων του νέου νομοσχεδίου, κάνοντας λόγο αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση εν μέσω πανδημίας.

Σήμερα Παρασκευή (23/4), έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη Θεσσαλονίκη (υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης), καθώς και στην Αθήνα (Σύνταγμα), με αίτημα την απόσυρση του νομοσχεδίου.

Ν. Φίλης: Κουτοπόνηρη πολιτική ιδιοτέλεια η κατάθεση νομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας

Σφοδρές αντιδράσεις καταγράφονται και από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, με τον τομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτή Νίκο Φίλη, να κάνει λόγο για «κουτοπόνηρη πολιτική ιδιοτέλεια» εκ μέρους της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, αναφορικά με την κατάθεση του εκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου.

«Η υπουργός Παιδείας, φέρνει νομοσχέδιο που δυναμιτίζει την εκπαίδευση, την ίδια ώρα που απαιτείται η μέγιστη συσπείρωση για την αντιμετώπιση της κρίσης. Αντί για συναίνεση, αυταρχισμός· αντί για διάλογο, γελοιοποίηση της διαβούλευσης και καταστρατήγηση των κοινοβουλευτικών κανόνων. Γιατί όλα αυτά; Για την άνευ αντιδράσεων, άρον-άρον, υφαρπαγή μιας κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας. Για εξόφληση νέων γραμματίων προς τους κολεγιάρχες και την εξασφάλιση πελατείας στην ιδιωτική εκπαίδευση. Για την ύψωση αλλεπάλληλων φραγμών στη μόρφωση των νέων μας. Για τον δραστικό περιορισμό των εισακτέων στα Πανεπιστήμια» αναφέρει ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Σε ανακοίνωσή του, το ΚΚΕ ζητά το νομοσχέδιο «να μείνει στα χαρτιά, να μην κατατεθεί στη Βουλη». Στην ανακοίνωσή του, το ΚΚΕ αναφέρει πως «Προστίθενται νέα εμπόδια και φίλτρα στην προσπάθεια που κάνουν οι μαθητές να μορφωθούν, να περάσουν στα πανεπιστήμια», ενώ ταυτόχρονα «ανοίγει ο δρόμος για να μπουν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά».

Σε κινητοποίηση καλούν και οι μαθητές

Σε κινητοποίηση μαζί με τους εκπαιδευτικούς φορείς καλεί και η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας, ζητώντας από την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο. Οι μαθητές αντιδρούν για την επαναφορά των 3ημερων έως 5ημερων αποβολών καθώς και τον τίτλο διαγωγής στο απολυτήριο, ενώ αντίθεση εκφράζουν και για τον συνυπολογισμό των βαθμών απ΄όλες τις τάξεις του Λυκείου.

alfavita.gr

Στη Δικαιοσύνη προσέφυγε ο Πέτρος Τατούλης για την διασπορά του Κορωνοιού στη δομή μεταναστών στο Κρανίδι

Previous article

Όλγκα Τοκάρτσουκ: «Μήπως αυτός είναι τελικά ο φυσιολογικός ρυθμός της ζωής;»

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.