-Διαφήμιση-

Αν κάτι δεν μπορεί να γίνει σωστά και στην ώρα του καλύτερα μη το κάνεις καθόλου. Ο λόγος για το εθνικό πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα»που διαχειρίζεται και υλοποιεί ο ΟΠΕΚΑ τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά, στην Κορινθία τουλάχιστον που γνωρίζω, ποτέ δεν έχει ξεκινήσει απ΄την αρχή της σχολικής χρονιάς. Απεναντίας φεύγει το πρώτο εξάμηνο και κάπου στα μέσα της χρονιάς, αν είμαστε τυχεροί, βλέπουμε το πρόγραμμα να υλοποιείται.

Εννοείται πως είμαστε υπέρ του προγράμματος και αναγνωρίζουμε τα πολλαπλά οφέλη του όμως είναι αδιανόητο έως κοροϊδία κυρίως για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς οικογένειες, να υφίστανται την ταλαιπωρία αυτής της μεγάλης καθυστέρησης. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί ο διαγωνισμός των σχολικών γευμάτων υπάγεται στις διαγωνιστικές διαδικασίες του ν. 4412/2016 και προβλέπει συγκεκριμένες διαδικασίες προσφυγής τόσο στην Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών (Α.Ε.Π.Π.), όσο και τη δικαιοσύνη από μεριάς των υποψήφιων αναδόχων.

- Διαφήμιση -

Με απλά λόγια οι επιχειρήσεις που «ανταγωνίζονται» ποιος θα πάρει τη δουλειά και έχουν έννομο συμφέρον μπορούν να προσβάλουν την πράξη της διαγωνιστικής διαδικασίας αναθέσεως δημοσίων συμβάσεων και τότε ξεκινούν χρονοβόρες δικαστικές διαμάχες. Δυστυχώς, όλο αυτό λειτουργεί εις βάρος των μαθητών. Και μπορεί κάπως, κάπου και κάποτε η σύμβαση να υπογράφετε όμως έχει μεσολαβήσει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που κάποιοι μαθητές υποσιτίζονται ενώ στο ταμείο υπήρχαν τα χρήματα για να του παρέχετε καθημερινά σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς ένα γεύμα.

Ο θεσμός των σχολικών γευμάτων, αν θέλει πράγματι να αποκαλείται θεσμός και να ανταποκρίνεται στους σκοπούς του πρέπει να δώσει ριζοσπαστική λύση σε αυτό το αδιέξοδο. Αλλιώς είναι απλά για να έχουμε να λέμε ότι υπάρχει…

Και πριν μου πείτε ότι η φετινή μεγάλη καθυστέρηση οφείλετε στην πανδημία και το κλείσιμο των σχολείων, θα πω πως εφόσον οι συμβάσεις είχαν υπογραφεί νωρίτερα θα έπρεπε να βρεθεί τρόπος διανομής των σχολικών γευμάτων. Γιατί όπως είπε και η υπεύθυνη σχολικής σίτισης του ΟΗΕ  «Μπορούμε να διδάξουμε από απόσταση, όμως δεν μπορούμε να ταϊσουμε από απόσταση. Πρέπει να βρεθούν λύσεις»

 

 

- Διαφήμιση -