-Διαφήμιση-

Με ένα πολύ σημαντικό θέμα ξεκίνησε το χθεσινό Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Κορινθίων, καθώς όπως ανέφερε ο δήμαρχος Βασίλης Νανόπουλος έχει πέσει στο… τραπέζι των διαπραγματεύσεων το θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών της ανοιχτής δομής προσφύγων και μεταναστών στην Κόρινθο. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του δημάρχου, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει τρεις εναλλακτικές λύσεις ως προς τον τρόπο που θα ενταχθούν στον χώρο της παιδείας. Η δημιουργία ειδικού χώρου εντός δομής, η διασπορά τους σε διάφορα σχολεία ανά τον δήμο ή η δημιουργία απογευματινών τμημάτων στα σχολεία, που θα απαρτίζονται αμιγώς από προσφυγόπουλα.

Ο κ. Νανόπουλος πρότεινε ψήφισμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, κάτι που σημαίνει ότι θα παρθεί μια κοινή γραμμή η οποία θα αποσταλεί στο Υπουργείο ως πρόταση, μιας και ο δήμος δεν μπορεί και δεν δικαιούται να έχει την τελική απόφαση.

- Διαφήμιση -

Στην εισήγηση του, ο δήμαρχος Κορινθίων αναφέρθηκε σε δύο προβλήματα που δημιουργούνται σύμφωνα με τον ίδιο. Το πρώτο είναι ότι αυτά τα παιδιά δεν γνωρίζουν ελληνικά και το δεύτερο είναι η έξαρση του κορωνοϊού που θα δημιουργήσει φόβο σε μαθητές, δασκάλους και γονείς, όπως και οι δυσκολίες που παρουσιάζονται σε τυχόν απογευματινά τμήματα με τη συμμετοχή δασκάλων και καθαριοτήτων που θα πρέπει να πραγματοποιούνται, ώστε οι αίθουσες να είναι έτοιμες για την επόμενη ημέρα.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της “Πνοής Δημιουργίας”, Νίκος Σταυρέλης, ανέφερε σε γενικές γραμμές τα ίδια πράγματα και συμφώνησε στη δημιουργία ειδικού χώρου εντός της δομής ώστε εκεί να μπουν στην εκπαίδευση τα παιδιά. Βέβαια, τόνισε πως αν αυτή η εναλλακτική απορριφθεί από το Υπουργείο, τότε μάλλον όλα οδεύουν στην περσινή απόφαση που ανέφερε ότι θα γίνει διασπορά τους στα σχολεία του δήμου Κορινθίων.

Ο κ. Ασημακόπουλος υπογράμμισε ότι τα παιδιά αυτά θα πρέπει να ενταχθούν μέσα στην κοινωνία και θα πρέπει να μπουν κανονικά στα πρωινά τμήματα των σχολείων, ενδεχομένως σε σχολεία που υπολειτουργούν και έχουν ελάχιστα παιδιά για να τα υποστηρίξουν. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι παιδιά που ενδεχομένως προορίζονται για την πρώτη τάξη του δημοτικού ή για βρεφονηπιακούς σταθμούς, θα μπορούσαν να εκπαιδεύονται εντός της δομής σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους.

Τον λόγο πήρε και ο κ. Πούρος, ο οποίος μίλησε για “πρόβλημα που δημιουργείται στην κατανομή των παιδιών στις τάξεις, καθώς δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις ελληνικών”, ενώ πρότεινε το πέρασμα των παιδιών αυτών από ειδικό σχολείο και έπειτα ένταξη στα δημόσια σχολεία. Στο ίδιο μήκος σχήματος κινήθηκε και ο Γιάννης Γκεζερλής, που έκανε λόγο για τριτοκοσμικές πρακτικές που θα φέρουν αναστάτωση.

Ο κ. Κορδώσης δεν θέλησε να σταθεί στην ουσία του ζητήματος και απευθυνόμενος στον Βασίλη Νανόπουλος μίλησε για αύξηση του αριθμού της ανοιχτής δομής επί των ημερών του, ενώ στάθηκε στην υπερκατανάλωση νερού εντός της δομής και την διερεύνηση του ποιος πληρώνει αυτά τα χρήματα.

Τόσο ο κ. Ασημακόπουλος όσο και ο πρώην δήμαρχος Κορινθίων, Αλέξανδρος Πνευματικός, διαφώνησαν με το συγκεκριμένο ψήφισμα. Ο δεύτερος τόνισε ότι πρέπει να γίνει ένας ολοκληρωμένος εντοπισμός των προβλημάτων της δομής και όχι μεμονωμένα της εκπαίδευσης, ενώ αναφέρθηκε σε προδιαγραφές που δεν τηρούνται.

Στο σημείο αυτό, βέβαια, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ήδη έχει απαντηθεί το συγκεκριμένο ερώτημα από τον διοικητή της δομής, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι τα χρήματα πληρώνονται από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη λόγω κοινών ρολογιών κλειστής και ανοιχτής δομής και όταν γίνει διαχωρισμός τους οι λογαριασμοί θα περάσουν στο Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Ολα τα χρήματα προέρχονται από ευρωπαϊκά κονδύλια.

Οπως και να έχει πάντως, το θέμα της μόρφωσης των περισσότερων από 200 παιδιών της δομής είναι σημαντικό και οι φόβοι που δημιουργούνται στους γονείς σε περίπτωση εισχώρησης τους μπορούν να εξαλειφθούν αν τα παιδιά αυτά εμβολιαστούν και ελεγχθούν όπως πρέπει από τις υγειονομικές αρχές. Το μοναδικό θέμα που μπορεί να αναγνωριστεί ως πραγματικά σοβαρό είναι ενδεχομένως αυτό της κατανομής στις τάξεις, μιας και το επίπεδο δεν συμβαδίζει με τα υπόλοιπα παιδιά και θα είναι αρκετά δύσκολο το έργο τόσο των δασκάλων όσο και των ίδιων των παιδιών. Σε αυτό το κομμάτι μπορεί να γίνει μια σοβαρή και εποικοδομητική συζήτηση, αλλά σίγουρα θέματα υγιεινής είναι αβάσιμα και σε αυτά μπορεί το Υπουργείο να δώσει άμεσες λύσεις.

Αντώνης Σουκαράς
Klife.gr

 

- Διαφήμιση -