- Διαφήμιση -

Κατά 98% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των προϊόντων υγείας (στην κατηγορία αυτή συγκαταλέγονται οι μάσκες), συμβάλλοντας συνολικά στον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων κατά 8%

Η ανάγκη θωρακισμού του οργανισμού για την προστασία από τον κορωνοϊό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα καταστήματα καλλυντικών ήταν κλειστά για μεγάλο χρονικό διάστημα το 2020, όπως το σύνολο σχεδόν του λιανεμπορίου, εκτόξευσε τον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων την πρώτη χρονιά της πανδημίας στα 223 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ, καταγράφοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2019 κατά 44%. Τo τρίτο κύμα της πανδημίας στο οποίο βρίσκεται η χώρα στην παρούσα φάση σε συνδυασμό με το παρατεταμένο lockdown στο λιανεμπόριο συνεχίζει να καθιστά τα ηλεκτρονικά φαρμακεία εξαιρετικά δημοφιλή στους καταναλωτές. Το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2021 οι πωλήσεις τους αναπτύσσονταν με ρυθμό 52%.

-Ανακαλύψτε το νέο e-shop του Βιβλιοπωλείου ΚΟΥΚΙΔΑ-

Σε ό,τι αφορά την περυσινή χρονιά, καθοριστικό ρόλο, ειδικά τους πρώτους μήνες της πανδημίας, στην άνοδο του τζίρου των ηλεκτρονικών φαρμακείων διαδραμάτισε και η πώληση χειρουργικών μασκών, οι οποίες αρχικά ήταν διαθέσιμες σχεδόν αποκλειστικά από τα φαρμακεία. Στη συνέχεια άρχισαν να διατίθενται και από τα σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η Convert Group, οι πωλήσεις των προϊόντων υγείας (στην κατηγορία αυτή συγκαταλέγονται οι μάσκες) αυξήθηκαν κατά 98%, συμβάλλοντας συνολικά στον τζίρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων κατά 8%. Το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου (18%) προέρχεται από τις πωλήσεις καλλυντικών, με την αύξηση των πωλήσεων το 2020 σε σύγκριση με το 2019 να φθάνει το 37%.

Κατά 47% αυξήθηκαν οι πωλήσεις βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής, στα οποία στράφηκαν πολλοί καταναλωτές για να θωρακίσουν τον οργανισμό τους έναντι του κορωνοϊού, με το μερίδιό τους στον συνολικό τζίρο να ανέρχεται σε 13%. Κατά 26% αυξήθηκαν οι πωλήσεις των ειδών για βρέφη και παιδιά με μερίδιο στον συνολικό τζίρο 4%. Σημειώνεται ότι στα παραπάνω είδη δεν συγκαταλέγονται μη συνταγογραφούμενα φάρμακα, καθώς η ελληνική νομοθεσία δεν επιτρέπει την πώλησή τους από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

Οπως επισημαίνει η Convert Group, η σημαντική αύξηση στη ζήτηση προϊόντων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία οδήγησε τους ιδιοκτήτες τους να συγκρατήσουν τις μεγάλες εκπτώσεις που προσέφεραν στους καταναλωτές τους, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια. Ετσι η μέση έκπτωση το 2020 ήταν 36,1% σε σχέση με 37,8% που ήταν το 2019. Η μόνη προϊοντική κατηγορία από τις 20 που ανέλυσε η Convert Group όπου αυξήθηκαν οι εκπτώσεις ήταν οι χειρουργικές μάσκες: από 32,6% μέση έκπτωση το 2019, οδηγήθηκε σε 51,2% μέση έκπτωση το 2020, διευκολύνοντας τους καταναλωτές που τις αγόρασαν σε μεγάλες ποσότητες. Αντίθετα, τα αντισηπτικά προϊόντα για την υγιεινή χεριών από 35,1% μέση έκπτωση το 2019, περιορίστηκαν σε 25,5% μέση έκπτωση το 2020.

(kathimerini.gr)