- Διαφήμιση -

Ολοκληρώνεται μετά από 14 χρόνια η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Ολοκληρώνεται μετά από 14 χρόνια η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Ροδοδάφνη, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, που ενημέρωσε την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής σχετικά με την υπογραφή της 3ης Συμπληρωματικής Σύμβασης για το έργο.

-Ανακαλύψτε το νέο e-shop του Βιβλιοπωλείου ΚΟΥΚΙΔΑ-

«Ένα έργο, το οποίο ξεκίνησε το 2006 και με πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του. Το παραλάβαμε με αρκετά προβλήματα και γνωρίζαμε ότι τυχόν περαιτέρω καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», σημείωσε ο Κώστας Καραμανλής.

Όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής, πρόκειται για μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων που εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς

  • Ξυλοκάστρου
  • Ακράτας 
  • Αιγίου 

Επίσης εξυπηρετεί και έξι στάσεις:

  1. Διμηνιού
  2. Λυκοποριάς
  3. Λυγιάς
  4. Πλατάνου
  5. Διακοπτού 
  6. Ελίκης

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους και παρέχει τη δυνατότητα οι συρμοί να φτάνουν σε ταχύτητα 200 χιλιομέτρων την ώρα. Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση και σε κανένα κόμμα, αλλά στον ελληνικό λαό, γιατί με τις δικές του θυσίες και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα. «Κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν το σκοπό», τόνισε.

Όσον αφορά στην αντιπλημμυρική προστασία του έργου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως κατά την κατασκευή των υδραυλικών έργων, διαπιστώθηκαν ανακολουθίες και ασυμβατότητες με τα αντίστοιχα υδραυλικά έργα του αυτοκινητόδρομου, κρίνοντας τα έργα που έχουν ήδη γίνει ανεπαρκή και καταδεικνύοντας την ανάγκη για αναπροσαρμογή και θωράκιση της αντιπλημμυρικής προστασίας. 

Επίσης σύμφωνα στον κ. Καραμανλή απαιτούνται συμπληρωματικές εργασίες για την καταγραφή φθορών και λείανσης σιδηροτροχιών, και ς κατά τις δοκιμαστικές διελεύσεις συρμών που πραγματοποιήθηκαν, παρατηρήθηκαν επιφανειακές φθορές στις σιδηροτροχιές λόγω της μακρόχρονης αποθήκευσης τους, των κλιματικών αλλαγών και της υγρασίας. 
Εκτιμώμενος χρόνος όλων αυτών των εργασιών είναι 12 μήνες από την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης, όπως είπε ο Κώστας Καραμανλής.

«Η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου -επίγειου και υπόγειου- αποτελεί τον κεντρικό μας στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τα πάντα για να τον πετύχουμε. Για να περάσει η χώρα μας στα φιλοπεριβαλλοντικά σιδηροδρομικά έργα στη χώρα μας, της επόμενης 15ετίας, που θα τυγχάνουν και μεγάλης χρηματοδότησης από την ΕΕ», τόνισε ο κ. Καραμανλής δηλώνοντας ότι το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθεί αναλυτικά όλο το πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων «το μεγαλύτερο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που, όταν υλοποιηθεί, θα αλλάξει το χάρτη των μεταφορών στη χώρα».