- Διαφήμιση -

Ερωτευμένος με την Ελλάδα, με τους μύθους και τους Θεούς της, με το πνεύμα και τους αγώνες της, ο Ευγένιος Ντελακρουά (Eugène Delacroix), είναι μέγιστος ζωγράφος του 19ου αιώνα, αλλά που ποτέ δεν κατάφερε να φτάσει σε φήμη άλλους της εποχής του και να παίξει τον ρόλο που του άξιζε στην εξέλιξη της μοντέρνας τέχνης.

Ερωτευμένος με την Ελλάδα, με τους μύθους και τους Θεούς της, με το πνεύμα και τους αγώνες της, ο Ευγένιος Ντελακρουά (Eugène Delacroix), είναι μέγιστος ζωγράφος του 19ου αιώνα, αλλά που ποτέ δεν κατάφερε να φτάσει σε φήμη άλλους της εποχής του και να παίξει τον ρόλο που του άξιζε στην εξέλιξη της μοντέρνας τέχνης.

-Ανακαλύψτε το νέο e-shop του Βιβλιοπωλείου ΚΟΥΚΙΔΑ-

Η  τεράστια αναδρομική έκθεση που έγινε στο Λούβρο το 2018, ήταν αφιερωμένη στο έργο του μεγάλου Γάλλου ρομαντικού ζωγράφου Eugène Delacroix, και η οποία προσπάθησε να δείξει το εύρος και το μεγαλείο του έργου του.  Ο Ευγένιος Ντελακρουά δεν είναι καθόλου αστεία υπόθεση!

Η έκθεση λοιπόν, που διοργανώθηκε από το Μουσείο του Λούβρου και το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, περιελάμβανε 200 έργα του καλλιτέχνη: πίνακες, χαρακτικά έργα, σχέδια και έγγραφα όπως το ημερολόγιό του και η αλληλογραφία του με τη Γεωργία Σάνδη. Ήταν ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά γεγονότα της γαλλικής πρωτεύουσας και εστίαζε στις σημαντικές στιγμές της ζωής του ζωγράφου: την περίοδο που έγινε γνωστός στα Σαλόνια τη δεκαετία του 1820, έως τα Ελληνικά του έργα, τις θρησκευτικές του συνθέσεις, το Μαρόκο και τις αναπαραστάσεις της αρχαιότητας…

Το 1822 παρουσίασε στο Σαλόνι Παρισιού τον πίνακά του, «Η βάρκα του Δάντη».
Το 1824 παρουσίασε τη «Σφαγή της Χίου», εμπνευσμένος από το πραγματικό γεγονός της Ελληνικής επανάστασης, και ο πίνακας αγοράστηκε από την Γαλλική κυβέρνηση για 6000 νομίσματα. Να μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία η Γαλλική κυβέρνηση να δωρίσει το έργο στην Εθνική μας πινακοθήκη…
Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό: Μεταξύ 1827 και 1832 παρουσίασε πολλά μεγάλα έργα με ιστορικά θέματα. Το 1827 παρουσίασε στο Σαλόνι τον «Θάνατο του Σαρδανάπαλου», εμπνευσμένο από το ποίημα του Λόρδου Βύρωνα. Εντυπωσίασε και πάλι το κοινό με το σημαντικότερο και τελευταίο ρομαντικό έργο του, το «Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό», εμπνευσμένο από την Γαλλική επανάσταση του 1830- έργο που αρχικά δεν εκτιμήθηκε όσο του άξιζε, αν και σήμερα θεωρείται το αριστούργημα του.

Ο Ευγένιος Ντελακρουά γεννήθηκε στις 26 Απριλίου 1798 στο Charenton-Saint Maurice κοντά στο Παρίσι και ήταν το τέταρτο παιδί του Σαρλ Ντελακρουά, υπουργού εξωτερικών. Ο θάνατος του πατέρα του το 1805 και της μητέρας του το 1814 τον συντάραξαν – και για ένα χρόνο έμεινε απομονωμένος. Έχοντας το ταλέντο του ζωγράφου δεν δίστασε το 1815 να προσεγγίσει τον ζωγράφο Pierre-Narcisse Guerin, να μαθητεύσει δίπλα του, για να μπει το 1816 στην Σχολή Καλών Τεχνών. Εντυπωσιασμένος απο τις τεχνικές των Άγγλων ζωγράφων, επισκέφτηκε το 1825 την Αγγλία, για να δει απο κοντά όλο τον εικαστικό πλούτο της χώρας. Ζωγράφισε πολλά έργα, αλλά επίσης έκανε την εικονογράφηση του Φάουστ, με 17 λιθογραφίες- όπως επίσης και διάφορα έργα του William Shakespear και του Walter Scott.

Το 1855 εξέθεσε 48 πίνακες στην Διεθνή Έκθεση Παρισιού και έγινε δεκτός στην Ακαδημία μετά από την όγδοη αίτησή του.

Έλληνες επαναστάτες εναντίον της Οθωμανικής αυτοκρατορίας

Έργα του εμπνευσμένα από την Ελλάδα είναι: «Η Σφαγή της Χίου», «Έφιππος Έλληνας αγωνιστής», «Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου», «Η Μάχη του Γκιαούρη με τον Πασά», «Η πολιορκία της Τροίας», «Η Μήδεια πριν σκοτώσει τα παιδιά της», «Η είσοδος των Σταυροφόρων στην Κωνσταντινούπολη» κ.α.

Ήταν ένας από τους πιο παραγωγικούς Γάλλους καλλιτέχνες όλων των εποχών, μια επιβλητική προσωπικότητα, ερωτευμένος με τη δόξα και τη σκληρή δουλειά, περιπετειώδης, βιρτουόζος, κριτικός και καλλιεργημένος.

Λίγοι καλλιτέχνες είχαν την ίδια επίδραση και διαρκή επιρροή όπως ο σπουδαίος ρομαντικός ζωγράφος. Ήταν ο πιο γνωστός και αμφιλεγόμενος Γάλλος ζωγράφος του πρώτου μισού του 19ου αιώνα.

Κάθε νέο έργο του που παρουσιαζόταν συνάρπαζε τους σύγχρονους του, οι οποίοι τον χαρακτηρίζαν ως τον τελευταίο ζωγράφο της Αναγέννησης και τον πρώτο μοντέρνο.

Ο Αχιλλέας με τον κέντευρο Χείρωνα έχουν βγει για κυνήγι (επάνω το προσχέδιο, κάτω το έργο)

Κάνοντας τοιχογραφίες πολλές ώρες όρθιος επάνω σε σκαλωσιές μισοτελειωμένων κτιρίων, αρρώστησε και αποσύρθηκε. Πέθανε στις 13 Αυγούστου 1863 στο Παρίσι.