- Διαφήμιση -

Ένα κομψοτέχνημα της αρχιτεκτονικής φιλοξενεί ένα αριστούργημα της αρχαίας γλυπτικής σε ένα μουσείο κόσμημα του Βερολίνου, ένα εκ των πέντε του λεγόμενου «Νησιού των Μουσείων» της Γερμανικής μητρόπολης, το Neues Museum. Στη λεγόμενη «νότια θολωτή αίθουσα» σε μια συμβολική θέση το άγαλμα του Θεού Ήλιου του 2ου μ.Χ. αιώνα, από την Λυκόπολη της Αιγύπτου «κοιτάζει» το πιο διάσημο έκθεμα της Αιγυπτιακής Συλλογής του NeuesMuseum, την προτομή της Νεφερτίτης στην άλλη άκρη του διαδρόμου. Όμως και ο ίδιος ο χώρος δεν είναι τυχαίος.

Η κομψή αίθουσα ανακατασκευάστηκε μετά τις μεγάλες ζημιές που υπέστη κατά το Β Παγκόσμιο Πόλεμο και ο βρετανός αρχιτέκτονας David Chipperfield δημιούργησε ένα μοναδικό έργο τέχνης. Ενέγραψε το θόλο σε ένα τετράγωνο χρησιμοποιώντας ως δομικά υλικά, τούβλα από ισοπεδωμένα σπίτια της ευρύτερης περιοχής του Βερολίνου. Το αποτέλεσμα είναι μοναδικό με το άγαλμα του Θεού Ήλιου, το μοναδικό έκθεμα που βρίσκεται στην αίθουσα, να δένει απόλυτα με το χώρο και τους συμβολισμούς του, λουσμένο στο φως που περνάει μέσα από το γαλαζοπράσινο «φίλτρο» του «οφθαλμού». Το κολοσσιαίο γλυπτό φιλοτεχνήθηκε τα χρόνια του Αυτοκράτορα Αντονίνου Πίου και βρίσκονταν μαζί με ένα επίσης κολοσσιαίο γυναικείο, του οποίου ανακαλύφθηκαν μόνο θραύσματα, στο ναό του Σέραπη στην πόλη που ιδρύθηκε κατά το Μέσο -λεγόμενο- Βασίλειο της Αιγύπτου και ονομάζονταν στην Ελληνιστική εποχή Λυκόπολις ή Λύκων, η σημερινή Ασιούτ στη δυτική όχθη του Νείλου. Και ίσως καθόλου τυχαία δεν επελέγη ώστε ο Θεός Ήλιος να «φλερτάρει» με τη Νεφερτίτη μια που η χαρακτηρισμένη ως «η πιο όμορφη γυναίκα της αρχαιότητας» ήταν σύζυγος του «αιρετικού» Φαραώ Ακενατόν που προσπάθησε να φέρει στη χώρα το μονοθεϊσμό με τη λατρεία του Ατόν, του Ήλιου.

-Ανακαλύψτε το νέο e-shop του Βιβλιοπωλείου ΚΟΥΚΙΔΑ-

τη λεγόμενη «νότια θολωτή αίθουσα» σε μια συμβολική θέση το άγαλμα του Θεού Ήλιου του 2ου μ.Χ. αιώνα, από την Λυκόπολη της Αιγύπτου «κοιτάζει» το πιο διάσημο έκθεμα της Αιγυπτιακής Συλλογής του NeuesMuseum, την προτομή της Νεφερτίτης στην άλλη άκρη του διαδρόμου

Οι συμβολισμοί του δωματίου της νότιας «Cupola» στο Neues δεν σταματούν εδώ. Η μορφή του δεν παραπέμπει μόνο στον αναβίωση του κτισμένου μεταξύ 1843 και 1855 από το Γερμανό αρχιτέκτονα Φρειδερίκο Αύγουστο Στιούλερ, NeuesMuseum, από τις στάχτες του Β Παγκοσμίου αλλά γεφυρώνει τις εποχές που χαρακτηρίζουν τα εκθέματα του Μουσείου χρησιμοποιώντας ως κυρίαρχη «γλώσσα» την αρχιτεκτονική.

Μαζί με την αντίστοιχη θολωτή αίθουσα στο άλλο άκρο του μεγάλου νότιου διαδρόμου, η θολωτή νότια αίθουσα με το άγαλμα του Θεού Ήλιου προαναγγέλλει της διάδοχες εποχές, έργα των οποίων εκτίθενται σε αυτή τη «γέφυρα» της τέχνης του Neues. Ο ίδιος ο θόλος έχει οβάλ σχήμα που οδηγεί αριστοτεχνικά το βλέμμα του επισκέπτη στον «οφθαλμό» αποτίνοντας παράλληλα φόρο τιμής στην αρχική αρχιτεκτονική του κτηρίου του 19ου αιώνα. Το όλο σύνολο είναι τόσο εντυπωσιακό που αφήνει ανεξίτηλο το σημάδι του στην επίσκεψη σε αυτό το μοναδικό μουσείο με τις τόσες ιδιαιτερότητες.