- Διαφήμιση -

Το νερό ίσως είναι το μοναδικό στοιχείο που όταν μπαίνει στον οργανισμό μας δεν δίνει ενέργεια (θερμίδες), αλλά δίνει όλα τα πολύτιμά του στοιχεία. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είμαστε πάντα ενυδατωμένοι για να έχουμε καλή υγεία. Τώρα μάλιστα που είναι καλοκαίρι οι παρακάτω ιδέες και θα μας δροσίσουν και θα μας ενυδατώσουν.

* Μπορούμε να αρωματίσουμε το νερό με φύλλα δυόσμου, βασιλικού, μέντας ή και με οποιοδήποτε βότανο της αρεσκείας μας.

-Ανακαλύψτε το νέο e-shop του Βιβλιοπωλείου ΚΟΥΚΙΔΑ-

* Να φτιάξουμε αφέψημα από βότανα της αρεσκείας μας, αλλά δίχως να προσθέτουμε ζάχαρη ή και υποκατάστατα. Να το αφήσουμε να κρυώσει και να το απολαύσουμε με παγάκια. Με αυτόν τον τρόπο και ενυδατωνόμαστε αλλά και λαμβάνουμε ευεργετικές ιδιότητες ανάλογα με το ποιο βότανο έχουμε προτιμήσει.

*Μπορούμε να βάλουμε σταγόνες ή φέτες από γκρέιπφρουτ, πορτοκάλι, λεμόνι, λάιμ, δίνοντας μια γευστική αίσθηση στο νερό.

* Ακόμη, μπορούμε να ρίξουμε κομματάκια αγγουριού ή να τοποθετήσουμε ένα μπαστούνι από κανέλα Κεϋλάνης ή να τρίψουμε λίγο τζίντζερ, το οποίο ενισχύει σε ένα μικρό ποσοστό και τον μεταβολισμό πέραν του ότι νοστιμίζει και το νεράκι μας.

* Επίσης, μπορούμε να προσθέσουμε αμιγώς κακάο, χωρίς ζάχαρη, το οποίο είναι και πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ιδιότητες και δεν προσθέτει θερμίδες, κάνοντας το νερό να μοιάζει με ρόφημα κακάου.

* Τοποθετήστε στο γραφείο σας γλαστράκια μέντας ή βασιλικού τα οποία μετά θα έχουν διπλή χρήση. Και θα ομορφαίνουν τον χώρο σας αλλά και θα χρησιμοποιήσετε τα φύλλα τους για να αρωματίσετε το νεράκι σας.

Τρόποι για να εντάσσουμε το νερό στην καθημερινότητά μας

* Πιείτε ένα ποτήρι νερό με το που ξυπνήσετε, μιας και ο οργανισμός είναι αφυδατωμένος από τις ώρες ύπνου.

* Να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό, είτε στο αυτοκίνητο είτε στην τσάντα σας είτε στο γραφείο σας.
* Βάλτε υπενθύμιση. Μπορούμε να πετύχουμε την καλύτερη ενυδάτωση, βάζοντας ένα post stick στο γραφείο μας, είτε με μια υπενθύμιση στα e-mail μας είτε με μια υπενθύμιση στο κινητό μας.

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Οι συστάσεις από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA) το 2010, αναφέρουν ότι η ημερήσια επαρκής πρόσληψη νερού είναι για τις γυναίκες τα 2 λίτρα, ενώ για τους άνδρες τα 2,5 λίτρα, προερχόμενη όμως όχι μόνο από το πόσιμο νερό αλλά και από τις υπόλοιπες πηγές (τρόφιμα). Επομένως, πέρα από το νερό καταναλώστε και άλλα μη αλκοολούχα ποτά ημερησίως, αλλά και τροφές πλούσιες σε νερό, εξασφαλίζοντας έτσι τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού σας και καλύπτοντας τις προσωπικές σας ανάγκες.

Εναλλακτικές πηγές ενυδάτωσης.

* Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι πλούσια σε νερό, καταναλώστε άφθονα λοιπόν!

* Το πράσινο τσάι συμβάλλει στην ενυδάτωση του ανθρώπινου οργανισμού, αρκεί να είναι σε λογικές δόσεις. Αυτό λόγω του ότι το τσάι περιέχει καφεΐνη, η οποία και προκαλεί κατακράτηση υγρών.

* Μια κρύα σούπα ή ένα smoothie μπορεί να συμβάλει θετικά την προσπάθειά σας.

* Το ξινόγαλο, το γάλα ή το γιαούρτι είναι πολύ καλή πηγή νερού.

ΜΟΤΟ
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το νερό αποτελεί αναντικατάστατη πηγή ενυδάτωσης και κανένα άλλο ρόφημα ή ποτό δεν μπορεί να το αντικαταστήσει

Από την Κλεοπάτρα Αρέστη, κλινική διαιτολόγο-διατροφολόγο, υπ. διδάκτορα Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, MSc Αθλητική Διατροφή, Xαροκόπειο Πανεπιστήμιο, Master Practitioner on Eating Disorders & Obesity.