in ,

Μήνυμα σας στέλνουμε από το Φενεό «Κάτω τα χέρια από το σχολείο»

Το σχολείο μας φέτος υποβαθμίστηκε σε 4θέσιο με βάση τον αριθμό των μαθητών, όπως ακριβώς ορίζει η σχετική νομοθεσία. Ωστόσο, θεωρούμε πως οι ιδιαιτερότητες της περιοχής καθιστούν αναγκαία την άρση της συγκεκριμένης απόφασης τουλάχιστον για την επόμενη 10ετία.
Ο Φενεός εντάσσεται στην Ορεινή Κορινθία, μία περιοχή απομακρυσμένη από το Κιάτο με δύσκολο οδικό δίκτυο και άσχημες καιρικές συνθήκες – χιόνια, παγετοί – κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Οι κάτοικοι στην πλειοψηφία τους ασχολούνται με τη γεωργία και την κτηνοτροφία.

Λαμβάνοντας υπ΄ όψιν τη συγκεκριμένη πραγματικότητα οφείλουμε να τονίσουμε πως το οικείο περιβάλλον των μαθητών εναποθέτει την ελπίδα του και την πίστη του στον δάσκαλο πως – ως “ειδικός” και καταρτισμένος στον τομέα του – παρέχει τη γνώση με τρόπο ουσιαστικό και επιστημονικά αποδεκτό. Εκ των πραγμάτων, όμως, ο χρόνος ενασχόλησής του με τον μαθητή μειώνεται τόσο στο γενικότερο πλαίσιο όσο και στο πλαίσιο της εξατομικευμένης διδασκαλίας. (Σημειώνουμε στο σημείο αυτό πως η εξατομικευμένη διδασκαλία αποτελούσε και αποτελεί στόχο
του προγράμματος σπουδών.) Άρα, δύσκολα επιτυγχάνεται η κατάκτηση της γνώσης.
Και για την κατάσταση αυτή ευθύνεται και το ίδιο το παιδί. Το παιδί της εποχής μας είναι ο νέος της εικόνας. Η τεχνολογία τον έχει επηρεάσει τόσο πολύ που δυσκολεύεται να εστιάσει σε γραπτό κείμενο, δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί, αποσπάται πολύ εύκολα. Πως είναι δυνατό ο μαθητής να εργαστεί και να εμπεδώσει την ύλη του όταν
ακριβώς δίπλα του θα ακούει κάτι διαφορετικό και θα βλέπει τα άλλα παιδιά να κάνουν κάτι άλλο; Θα συμφωνήσετε
μαζί μου, θαρρώ, πως η παραπάνω εικόνα δε συνάδει με την πρόοδο αλλά με την αποτελμάτωση.
Αν, όμως, η κατάκτηση της γνώσης δεν επιτευχθεί στο χώρο του σχολείου ο μαθητής θα αντιμετωπίσει μεγάλες  δυσκολίες καθώς η περιοχή δεν παρέχει τη δυνατότητα εξωσχολικής βοήθειας με τη μορφή φροντιστηρίων. Προβάλλει, λοιπόν, ολοφάνερα η αδυναμία βελτίωσης των αδυναμιών των παιδιών μας, οι οποίες και θα προσλάβουν μεγάλες διαστάσεις στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.
Απουσιάζοντας, ταυτόχρονα, οι δραστηριότητες από την περιοχή απομένει μόνο το σχολείο για να φέρει τον μαθητή σε επαφή με τη μουσική, το χορό, τη ζωγραφική, το θέατρο. Δεν είναι δυνατόν το μέλλον των παιδιών μας να κρίνεται μόνο από την μαθησιακή τους επίδοση και να μην λαμβάνονται υπ ΄ όψιν οι δεξιότητες και η κλίση τους σε άλλους τομείς. Στην προσπάθειά του, όμως, ο δάσκαλος να ολοκληρώσει την ύλη των μαθημάτων θα αναγκαστεί να περιορίσει και μάλλον θα αδιαφορήσει τελείως για τα συγκεκριμένα μαθήματα.
Οι παραπάνω συνθήκες θα αναγκάσουν γονείς να μετοικήσουν στα παράλια. Οι συνθήκες εργασίας θα καθοδηγήσουν τη μητέρα να φύγει με το παιδί της και τον πατέρα να μείνει στον Φενεό. Με αυτό τον τρόπο, όμως, η οικογένεια υπολειτουργεί με ποικίλες συνέπειες στον ψυχισμό του παιδιού, και όχι μόνο. Η απόφαση αυτή, επίσης, περιορίζει τον οικονομικό προϋπολογισμό ενώ δρα ανασταλτικά σε επαγγελματικό επίπεδο γεγονός που επιδρά αρνητικά τόσο στο πλαίσιο της οικογένειας όσο και στην τοπική οικονομία.
Συνοψίζοντας, διαπιστώνουμε πως το σχολείο αποτελεί το κέντρο γύρω από το οποίο περιφερόμαστε όλοι και η αποτελεσματική του λειτουργία επιδρά στο σύνολο.
Λόγοι παιδευτικοί, οικονομικοί, κοινωνικοί αναγκάζουν τους γονείς να δραστηριοποιηθούν – έστω και τη δεδομένη χρονική στιγμή- προκειμένου να πετύχουν το καλύτερο για τα παιδιά τους. Αν το καλύτερο συμπορευτεί με τα
παιδιά τους και ωφεληθούν τότε το κέρδος θα είναι μεγάλο για όλους μας.

Στο πλαίσιο αυτό διεκδικούμε 6θέσιο σχολείο και στελεχωμένο με ειδικότητες, έτσι ώστε τα παιδιά μας να λάβουν τα εφόδια που ταιριάζουν στην ηλικία τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, γεγονός που αντισταθμίζει – έως ένα βαθμό – άλλες ελλείψεις. Εναντιωνόμαστε στην υποβάθμισή του σε 4θέσιο. Και δε εμμένουμε στο κύρος και το γόητρο αλλά στην ουσία. Και εντοπίζουμε την ουσία στην «γόνιμη και εποικοδομητική παροχή γνώσεων σε ένα περιβάλλον που δε θα λειτουργεί διασπαστικά αλλά θα ενισχύει τη δυνατότητα των παιδιών μας να μαθαίνουν και να συναγωνίζονται με ισάξιους όρους τα υπόλοιπα».

Ο Πρόεδρος

Σιάτος Δημήτριος.

 

Τελευταία νέα.
Το σχολείο έγινε 5θέσιο τελικά και σ΄αυτή την περίπτωση η διευθύντρια είναι υποχρεωμένη να κάνει μάθημα και να αναλαμβάνει εξ΄ ολοκλήρου μια τάξη. Μόνο στο 6θέσιο η διευθύντρια διδάσκει κάποιες ώρες μόνο.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ!!!

 

Πηγή: Πολιτιστικό Βήμα Φενεού

What do you think?

0 points
Upvote Downvote

Σχολια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Loading…

0

Comments

0 comments

Ο ΑΠΟΗΧΟΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΩΝ 2017

Βαριά καταδίκη για την 22χρονη που σκότωσε τον επιτιθέμενο άνδρα