-Διαφήμιση-

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα τεράστιο ζήτημα που κατακλύζει τους φίλους των αυτοκινήτων και όχι μόνο. Το τι είδους καύσιμο πρέπει να χρησιμοποιούμε τελικά και πόσο σημαντικός παράγοντας είναι αυτός ώστε να επηρεάσει την αγορά ενός οχήματος. Κάποιοι ισχυρίζονται πως το πετρέλαιο είναι το παρελθόν, η βενζίνη το παρόν και ο ηλεκτρισμός το μέλλον; Είναι όμως όντως κάπως έτσι τα πράγματα; Μήπως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα θα συνεχίσουν να βρίσκονται παντού για άλλες 2 ή 3 δεκαετίες τουλάχιστον; Μήπως η βενζίνη θα συνεχίσει να μας συντροφεύει, έστω και επικουρικά, μέχρις εξαντλήσεως των αποθεμάτων; Από την άλλη, μπορεί ο εξηλεκτρισμός να παρασύρει τα πάντα στο πέρασμα του ή το υψηλό κόστος αγοράς σε συνδυασμό με τη μικρή αυτονομία και τους ελάχιστους ταχυφορτιστές θα διακόψουν πρόωρα το σύντομο βίο του;

Σίγουρα δεν είμαστε σε θέση να προβλέψουμε το μέλλον ούτε και τις προθέσεις των κυβερνήσεων παγκοσμίως οι οποίες εν πολλοίς επηρεάζουν και το μέλλον της βιομηχανίας παραγωγής οχημάτων μεταξύ πολλών άλλων. Ωστόσο, μπορούμε να ρίξουμε μια ματιά στις πιο διαδεδομένες μορφές καυσίμου και να δούμε τα υπέρ και τα κατά της καθεμίας. Ο καθένας όμως θα κρίνει στο τέλος μόνος του ποιο δρόμο θα χαράξει σε αυτόν τον τομέα. Πάμε να ξεκινήσουμε λοιπόν.

- Διαφήμιση -

ΒΕΝΖΙΝΗ

Ξεκινάμε λοιπόν με τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα τα οποία έχουν κλείσει πάνω από έναν αιώνα παρουσίας στο χώρο. Η βενζίνη είναι πλέον ένα αρκετά έως πολύ προηγμένο καύσιμο που χρησιμοποιείται ευρέως και θεωρείται ότι δεν επιβαρύνει ιδιαίτερα το περιβάλλον ακόμη και αν μιλάμε για το αστικό. Στα υπέρ της ακόμα συγκαταλέγεται το χαμηλό κόστος αγοράς ενός αμαξιού με βενζινοκινητήρα και η αξιοπιστία λόγω της μακροχρόνιας εξέλιξης αυτών των μοτέρ. Τα μειονεκτήματα είναι η υψηλή τιμή της και η σχετικά μεγάλη κατανάλωση σε λίτρα πάντα συγκρινόμενη με άλλους τύπους καυσίμου αλλά και το σχετικά μικρό προσδόκιμο ζωής αυτών των μηχανών.

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ

Οι πετρελαιοκινητήρες αρχικά προορίζονταν μόνο για βαριά χρήση και κυρίως σε ταξίδια ή για όσους διανύουν πάρα πολλά χιλιόμετρα ετησίως. Αυτά τα χαρακτηριστικά τα διατηρούν μέχρι και σήμερα παρότι έχουν εξευγενιστεί για να χρησιμοποιούνται και εντός των πόλεων με μικρές συνέπειες πλέον στο περιβάλλον χάρη στην πληθώρα των προηγμένων φίλτρων. Στα θετικά του diesel φυσικά συγκαταλέγεται η μειωμένη κατανάλωση και η περίφημη μακροζωία των εν λόγω μοτέρ. Στα αρνητικά πρέπει να συμπεριλάβουμε διάφορα σκάνδαλα όπως το diesel gate και ότι πολλές εταιρείες έχουν ήδη σταματήσει την κατασκευή και διάθεση αντίστοιχων μηχανών εσωτερικής καύσης.

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Το φυσικό αέριο έχει κάνει την εμφάνιση του και στην Ελλάδα αφού πλέον αρκετά μοντέλα φέρουν κινητήρα CNG όπως λέγεται. Εντούτοις, πολύ λίγα βενζινάδικα προσφέρουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και αυτό συμβαίνει κυρίως στις μεγάλες πόλεις της χώρας και σε λίγα σημεία των αυτοκινητοδρόμων. Βέβαια, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε πως παρά το ελαφρώς ανεβασμένο κόστος αγοράς ενός οχήματος CNG, η απόσβεση γίνεται πολύ γρήγορα από το πραγματικά απειροελάχιστο κόστος των καυσίμων.

ΥΒΡΙΔΙΚΑ

Τα υβριδικά οχήματα εδώ και μια πενταετία γνωρίζουν μεγάλη άνθηση στην Ελλάδα μιας και συνδυάζουν τα καλά δύο κόσμων: αυτού των ορυκτών καυσίμων και αυτού του ηλεκτρισμού. Μας δίνουν απλόχερα τις επιδόσεις που χρειαζόμαστε όταν κινούμαστε με μεγάλες ταχύτητες ή όταν θέλουμε να κάνουμε μια προσπέραση αλλά και μηδαμινές καταναλώσεις και εκπομπές CO2 εντός των αστικών κέντρων. Έτσι, συνδυαστικά παρατηρείται μια ανεκτή κατανάλωση καυσίμου χωρίς άλλες παραχωρήσεις. Σε κάθε περίπτωση βέβαια ξεπερνούν την τιμή αγοράς των συμβατικών οχημάτων ενώ το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών μάλλον είναι δυσβάστακτο στις περισσότερες περιπτώσεις.

Τελειώνοντας, όλα τα οχήματα έχουν, όπως παρατηρούμε, τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία τους αλλά από τη στιγμή που εμάς μας εξυπηρετούν, οι γνώμες των υπολοίπων μάλλον περισσεύουν. Σίγουρα πάντως η MaxxParts.gr θα είναι εκεί για ό, τι κι αν χρειαστούμε να αντικαταστήσουμε στο όχημα μας!

- Διαφήμιση -