- Διαφήμιση -

Η γυμναστική με βάρη μπορεί να τονώσει τον μεταβολισμό μας και να ενισχύσει το αδυνάτισμά μας.

«Τα βάρη σε φουσκώνουν», «Οι γυναίκες δεν πρέπει να κάνουν βάρη», «Όσοι θέλουν να χάσουν βάρος πρέπει να κάνουν μόνο αερόβια γυμναστική». Αυτοί είναι μερικοί από τους πιο διαδεδομένους μύθους γύρω από τη γυμναστική με βάρη ή αλλιώς τις προπονήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης.

-Ανακαλύψτε το νέο e-shop του Βιβλιοπωλείου ΚΟΥΚΙΔΑ-

Στην πραγματικότητα, τα βάρη όχι μόνο δεν μπλοκάρουν το αδυνάτισμα, αλλά τονώνουν και τον μεταβολισμό, αυξάνοντας τις καύσεις του οργανισμού και διευκολύνοντας την απώλεια βάρους. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή…

Τι ακριβώς είναι ο μεταβολισμός;

Όταν μιλάμε για τον μεταβολισμό, εννοούμε τον ρυθμό με τον οποίο το σώμα καίει θερμίδες και μετατρέπει αυτό που τρώμε σε ενέργεια, η οποία χρησιμοποιείται για τη διατήρηση σωματικών λειτουργιών. Ο βασικός μεταβολικός ρυθμός (BMR) είναι ο αριθμός των θερμίδων που απαιτούνται για να τροφοδοτήσουν τις σωματικές λειτουργίες σε ηρεμία σε περίοδο 24 ωρών. Όταν πολλαπλασιάζουμε τον BMR με τον παράγοντα δραστηριότητάς μας (το πόσο γυμναζόμαστε και κινούμαστε), έχουμε μια καλύτερη εικόνα των θερμίδων που μεταβολίζουμε (ή αλλιώς, καίμε) σε καθημερινή βάση.

Αν και ο μεταβολισμός είναι μια φυσική διαδικασία, επηρεάζεται σε καθοριστικό βαθμό από τις επιλογές μας και τις συνήθειές μας. Τα μικρά και συχνά γεύματα, μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη, ο επαρκής ύπνος και η τακτική σωματική άσκηση είναι βασικές προϋποθέσεις για έναν υψηλό μεταβολισμό.

Ποια είναι η καλύτερη γυμναστική για υψηλό μεταβολισμό;

Τα βάρη -ή αλλιώς οι ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης- ενισχύουν τον μεταβολισμό, καθώς συνδέονται άμεσα με τη διατήρηση και την αύξηση της μυϊκής μάζας. Και όσο μεγαλύτερη μυϊκή μάζα έχουμε, τόσο υψηλότερος είναι ο ρυθμός του μεταβολισμού μας.

Μάλιστα, όταν αυξάνε­ται η μυϊκή μας μάζα, που είναι υπεύθυνη για τις καύσεις, το σώμα μας ­καίει περισσότερες θερμίδες ακόμη και σε κατάσταση ηρεμίας, δηλαδή χωρίς να κάνουμε τίποτα. Δεδομένου λοιπόν ότι τα βάρη μάς βοηθούν να καίμε περισσότερες θερμίδες, μας βοηθούν και να χάνουμε βάρος. Ειδικά αν λάβουμε υπόψιν ότι καθώς μεγαλώνουμε μειώνεται η μυϊκή μας μάζα και κατ’ επέκταση επιβραδύνεται ο μεταβολισμός μας, τότε είναι προφανές πόσο σημαντική είναι η μυϊκή ενδυ­νάμωση.