April 06, 2017

Τα αυγά ορτυκιού είναι γνωστά από την αρχαιότητα, είναι κατάλληλα για κατανάλωση από τον άνθρωπο και όχι μόνο θεωρούνται ιδιαίτερα αξιόλογη τροφή αλλά οι ειδικοί σε φυσικές μεθόδους θεραπείας βεβαιώνουν ότι η ένταξή τους στην διατροφή μας εξασφαλίζει έναν σύμμαχο στην πρόληψη και αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων υγείας.

html

auga3.jpg

 

 

 

Μπορείτε να απολαύσετε τα αυγά ορτυκιού σε πάμπολλους γευστικούς συνδυασμούς και υπάρχουν συνταγές από την ευρωπαϊκή, την ανατολίτικη και την ασιατική κουζίνα για σαλάτες, καναπεδάκια ή ως κύριο πιάτο.

Το ορτύκι, το μικρό, αλλά ξεχωριστό αυτό αποδημητικό πτηνό ανήκει στην οικογένεια των Φασιανιδών και παρόλο που το μήκος του δεν υπερβαίνει τα 20 εκατοστά και το βάρος του τα 200 με 250 γραμμάρια, το τρυφερό του κρέας που είναι πλούσιο σε βιταμίνες, σίδηρο και φώσφορο, το τοποθετεί ανάμεσα στα πλέον γευστικά θηράματα.

Περιγραφή εικόνας

Η παρουσία του ορτυκιού στη διατροφή των Ελλήνων καταγράφεται από την αρχαιότητα.  Ακόμη και ο πατέρας των Θεών ο Δίας εμπλέκεται σε μύθους σχετικούς με αυτό. Λέγεται ότι όταν ο Δίας ερωτεύτηκε την πανέμορφη νύμφη η Ορτυγία, εκείνη δυστρόπησε και για να του ξεφύγει μεταμορφώθηκε σε ορτύκι και πέταξε πάνω από το Αιγαίο. Ο Δίας την κυνήγησε  κι όταν αυτή κουράστηκε, έπεσε και πνίγηκε.  Στην θέση αυτή υψώθηκε μετά από λίγο ένα νησί η Ορτυγία, η σημερινή Δήλος. Τα βραστά αυγά των ορτυκιών ήταν κλασικό φαγητό στα συμπόσια των αρχαίων προγόνων μας και τρώγονταν κυρίως σαν επιδόρπιο μαζί με καρύδια και αμύγδαλα.

Τα ορτύκια ζουν και αναπαράγονται στην κεντρική και νότια Ευρώπη, στην Ασία και στην Αμερική. Καθώς είναι πουλιά αποδημητικά, τα ορτύκια της Ευρώπης ξεχειμωνιάζουν στη Βόρεια Αφρική, όπου μεταναστεύουν το φθινόπωρο κατά σμήνη. Διανύουν μεγάλες αποστάσεις και φτάνουν εξαντλημένα στον προορισμό τους, γι αυτό πολλά πέφτουν μόνα τους στο έδαφος. Στην Αίγυπτο τότε τα αποκαλούν «μάννα εξ ουρανού».

Οι διατροφολόγοι του σήμερα αναγνωρίζουν στο κρέας του ορτυκιού μια σειρά από περιεχόμενα συστατικά όπως βιταμίνες, σίδηρο & φώσφορο που το καθιστούν ένα πολύ υψηλής αξίας είδος διατροφής. Σε πολλές χώρες του κόσμου είναι πολύ διαδεδομένη η εκτροφή του ορτυκιού με θεαματικές ποσότητες παραγωγής νωπού και κατεψυγμένου κρέατος αλλά και αυγών.

ΑΥΓΑ ΟΡΤΥΚΙΟΥ : ΜΙΑ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΤΡΟΦΗ

auga1.jpgΤα αυγά ορτυκιού είναι γνωστά από την αρχαιότητα και θεωρούνται ιδιαίτερα αξιόλογη τροφή. Τα βραστά αυγά των ορτυκιών ήταν κλασικό φαγητό στα συμπόσια των αρχαίων προγόνων μας και τρώγονταν κυρίως σαν επιδόρπιο μαζί με καρύδια και αμύγδαλα. Ως προς το μέγεθος 4 αυγά ορτυκιού αντιστοιχούν με 1 αυγό κότας, ενώ ως προς τη γεύση θυμίζουν το φρέσκο αυγό κότας ελευθέρας βοσκής.

Η υψηλή διατροφική τους αξία σε συνδυασμό με τις πολλές γαστρονομικές δυνατότητες που προσφέρουν τα καθιστούν σήμερα ένα προϊόν με σταθερά αυξανόμενη ζήτηση σε όλο τον κόσμο. Σε σύγκριση με τα αυγά κότας τα αυγά ορτυκιού έχουν:

13% πρωτεϊνες (λίγο παραπάνω από 11% τα αυγά κότας)

140 mg βιταμίνη Β1 (50 mg τα αυγά κότας)

Βιταμίνη Α και Β2 διπλάσια από τα αυγά κότας

Σίδηρο και κάλιο πενταπλάσια από τα αυγά κότας

Φώσφορο και ασβέστιο περισσότερο

auga2.jpgΣε πολλές χώρες του κόσμου (Κίνα, Ιαπωνία, Ινδία, Ρωσία, Η.Π.Α.) τα θεωρούν ιδιαίτερα θεραπευτικά και δυναμωτικά : Σε αντίθεση με τα αυγά κότας, δεν προκαλούν αλλεργίες και επιπλέον μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση αλλεργικών συμπτωμάτων.

Τακτική κατανάλωση αυγών ορτυκιού μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και αντιμετώπιση πολλών ασθενειών. Έχουν πολύ χαμηλά λιπαρά και χοληστερόλη, βελτιώνουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες και ισχυροποιούν την άμυνα του οργανισμού.

Πιστεύεται ότι 3-5 αυγά κάθε πρωί βελτιώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα και τον μεταβολισμό και αποτελούν πηγή ενέργειας και δύναμης, ενώ μετά από 3-4 μήνες τακτικής κατανάλωσης αυγών ορτυκιού, υπάρχουν θετικά αποτελέσματα συνολικά στην υγεία.

Αν τα μικρά παιδιά τρώνε 2 αυγά ορτυκιού καθημερινά, μεγαλώνουν καλύτερα και προσβάλλονται λιγότερο από λοιμώδεις ασθένειες.

Ενώ τέσσερα αυγά ορτυκιών αντιστοιχούν σε βάρος όσο ένα αυγό κότας, τα θρεπτικά τους συστατικά ξεπερνούν κατά πολύ όλα τα υπόλοιπα αυγά. Ένα αυγό ορτυκιού, σε σύγκριση με ένα αυγό κοτόπουλου περιέχει: 4 φορές περισσότερο σίδηρο, 2,5 φορές περισσότερη βιταμίνη Α, σχεδόν 3 φορές περισσότερη Β12, 2 φορές περισσότερο χαλκό και κοβάλτιο, 4,5 φορές περισσότερο φώσφορο και 4,5 περισσότερο κάλιο.

Η υψηλή διατροφική τους αξία σε συνδυασμό με τις πολλές γαστρονομικές δυνατότητες που προσφέρουν, τα καθιστούν σήμερα ένα προϊόν με σταθερά αυξανόμενη ζήτηση σε όλο τον κόσμο. Στην Ιαπωνία μάλιστα, προτείνονται ιδιαιτέρως για ηλικιωμένους και μικρά παιδιά γιατί θεωρούνται ότι βελτιώνουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες και δυναμώνουν τον οργανισμό.  Σε αντίθεση με τα αυγά κότας, δεν προκαλούν αλλεργίες και επιπλέον μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση αλλεργικών συμπτωμάτων.

Ειδικοί σε φυσικές μεθόδους θεραπείας βεβαιώνουν ότι η τακτική κατανάλωση αυγών ορτυκιού έχει θετικές συνέπειες για άτομα με προβλήματα αναιμίας, άγχους, υπέρτασης, διαταραχές του πεπτικού, έλκος στομάχου, προβλήματα στο συκώτι, την αρτηριακή πίεση και τον έλεγχο των λιπιδίων. Προλαμβάνει και βοηθά στην αντιμετώπιση ημικρανίας, άσθματος και  εκζέματος. Τρώγονται και μαγειρεύονται όπως και τα υπόλοιπα αυγά, ενώ γίνονται υπέροχα τουρσί, μια ντελικάτη λιχουδιά για γευσιγνώστες.

Βάψιμο αυγών ορτυκιού για το πάσχα.Πρωτότυπες ιδέες για πασχαλινά αυγά.Βάφω μικρά αυγά ορτυκιού

Με τον ίδιο τρόπο που βάφετε και τα υπόλοιπα αυγά, απλώς τα ορτυκίσια σας βοηθούν στη διακόσμηση, μια και έχουν από μόνα τους τις πιτσιλιές και γίνονται δίχρωμα στο βάψιμο.
Θέλουν 5 λεπτά βράσιμο σε χαμηλή φωτιά, και μετά ανάλογα με τις οδηγίες βαφής τον χρόνο...

ΑΥΓΑ ΟΡΤΥΚΙΟΥ : ΜΙΑ ΘΑΥΜΑΣΤΗ ΤΡΟΦΗ

 

html

 

 

 

 

Μπορείτε να απολαύσετε τα αυγά ορτυκιού σε πάμπολλους γευστικούς συνδυασμούς και υπάρχουν συνταγές από την ευρωπαϊκή, την ανατολίτικη και την ασιατική κουζίνα για σαλάτες, καναπεδάκια ή ως κύριο πιάτο.

 

Κατηγορία: 

Add new comment

Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Η sfedona.gr δεν υιοθετεί καθ' οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή.
CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.